Hejsa,
jeg har en udfordring med æøå på http://www.nknet.dk, hvor jeg bruger typebased fra Woo themes. Jeg har checket, at jeg bruger utf8, og jeg har også anvendt plugin (UTF-8 Database Converter til ældre version af WP), men når jeg ændrer tekst direkte i f.eks. themets footer.php, så bliver æøå mærkelige! Resten af siten kører ellers fint med æøå! Er der en som kan gennemskue, hvad jeg skal ændre for at få det til at køre?
Mvh. Kim.
æøå i footer!!!
(5 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 15 years siden #
-
Det kunne lyde som om din editor ikke gemmer som utf8. Hvilket program bruger du til at redigere filerne med? Er det muligt at sætte det til specifikt at gemme som utf8?
-- fiskeben
Besøg min blog om open source, web, Mac og meget mereSkrevet 15 years siden # -
Hej Fiskeben ;-)
jeg bruger smartFTP og wordpad, og det har jeg hele tiden gjort, men det er specielt med typebased, at problemet er opstået! Jeg har lige nu opdateret smartFRP til dansk, men det hjalp desværre ikke! Wordpad er på dansk.
Mvh. Kim.Skrevet 15 years siden # -
Jeg ville ikke stole på Wordpad når det kommer til tegnsæt :) Prøv at undersøge om du kan vælge tegnsæt under "Gem som..." dialogen (jeg bruger Linux og Mac så jeg har ikke mulighed for at undersøge det selv).
Ellers anbefaler jeg at du installerer en ordentlig editor som f.eks Notepad2. Den har blandt andet syntax highlighting som gør det noget nemmere at redigere PHP og HTML-filer. Notepad2 indstiller du til at bruge utf8 med menuen File->Encoding->UTF-8Skrevet 15 years siden # -
Hej Fiskeben,
du havde totalt ret. Fisken er i nettet :-)
Tak for hjælpen.
Mvh. Kim.Skrevet 15 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.