Hvis det er galt med header.php, sidebar.php, footer.php eller functions.php, så vil det være galt ved hver sidevisning, for i al fald disse filer bruges altid. Derudover bruges index.php ofte til at vise "forsiden" med et antal blogindlæg, mens single.php viser enkelt-indlæg.
I det eksempel, du nævner, kommer teksten fra dit indlæg. Det vil normalt være gemt rigtigt. Men HVIS du har opdateret fra en ældre udgave af WordPress, eller hvis du har indstillet Collation forkert, da du oprettede databasen, KAN der være problemer med tegnsættet i selve de tekster, WP gemmer i databasen. Det er ikke så lige til at rette. Jeg tror, der er en vejledning til, hvad du skal gøre, her på siten. Den kan vi finde frem, hvis det skulle være det.
Ellers KUNNE det være en af disse filer, der er gemt med forkert tegnkodning. Du skal i og for sig ikke ændre noget i filerne, men du skal åbne dem i fx Notepad++ og gemme dem som UTF-8. Kun hvis tekst, der ikke hører til selve indlægget, vises forkert, er der grund til at rette i et tema.
Jeg kunne forestille mig visse andre problemer, men det er altså noget nemmere, hvis man har adgang til kontrolpanelet m.m. Så kan det gå meget hurtigere med at se, hvis der er noget, der ikke ser "normalt" ud.
Jeg kan godt kigge efter på din blog, hvis du opretter en midlertidig admin til mig og kontakter mig via min blogs kontaktformular med de nødvendige oplysninger. :-)