Hey,
Jeg har lige opdateret til version 2.3, og pist væk er alle æøå. Det skulle være dansk, downloadet fra wordpress.dk.
What to do?
Hey,
Jeg har lige opdateret til version 2.3, og pist væk er alle æøå. Det skulle være dansk, downloadet fra wordpress.dk.
What to do?
Når du siger pist væk, hvad mener du så helt præcis?
Er der slet ikke noget i stedet for eller er der mærkelige tegn istedet?
Har du et link til siden?
Edit: Der var jeg for hurtigt, så lige din side.
Det er med 99% sikkert et UTF-8 / ISO tegnsæt problem. Hvad står dit tegnsæt til under indstillinger? (http://geek2live.dk/wp-admin/options-reading.php)
Edit2: Nu fik jeg lige opdateret min blog og jeg havde ingen problemer. Det samme gælder med en ny installeret, så det hos dig problemet ligger.
Jeg står med samme problem!
æ'er ser således ud: æ
å'er ser således ud: Ã¥
ø'er ser således ud: gÃ
Som Thomas-DK også antyder, er det nok et UTF-8 / ISO tegnsæt problem, men jeg hvad jeg skal stille op aner jeg ikke!
Exus hvilket tegnset har du angivet?
I har garanteret begge ISO-8859-1
Prøv at ændre det til UTF-8
Indstillinger -> Læsning -> Kodning til sider og feeds:
(wp-admin/options-reading.php)
Exus hvilket tegnset har du angivet?
I har garanteret begge ISO-8859-1
Lige præcis ikke - Jeg kører med standart UTF-8 tegnsæt!
Jeg har dog fundet ud af at alle æøå tegn fungerer fint i administrationsdelen men det er gået tabt i alle mine indlæg!
Det kan dog løses ved at rette det hele manuelt!
På en måde må de være "gået tabt" under opdateringen!
Jeg kender en med samme problem. Jeg vender tilbage med en løsning, hvis jeg finder en. At ændre æ, ø og å manuelt er ikke en løsning ;-)
Tør man gætte på, at I har opdateret fra WP 2.1 til WP 2.3? Samme problem opstod da alle skulle opdatere til WP 2.2.
Hvis det er tilfældet, kan I sikkert få hjælp af pluginet "UTF-8 Database Converter".
HUSK BACKUP!
Tør man gætte på, at I har opdateret fra WP 2.1 til WP 2.3? Samme problem opstod da alle skulle opdatere til WP 2.2.
Jeg opdaterede min ny-installerede WP 2.2, så det er ikke der fejlen ligger ihvertfald!
Der kan man jo bare se. Har du forsøgt dig med pluginet alligevel? Det ligner stadig en Latin1-database med UTF-8-indhold.
Der kan man jo bare se. Har du forsøgt dig med pluginet alligevel? Det ligner stadig en Latin1-database med UTF-8-indhold.
Siden det var på en frisk installation havde jeg ikke så mange indlæg, så jeg nåede faktisk at rette alle tegn manuelt før du fik postet det smarte plugin! ;)
Men det kan jeg jo så sidde og ærgre mig over nu! :)
UTF-8 Database Converter hvor kan den hentes, dem der er på den offcielle plugin side er kun kompitabel med 2.2 versionen...
Jeg tror jeg ville spørge udvikleren, hvis jeg stod og manglede pluginet. Alternativt kunne man forsøge sig med alpha-version af UTF-8 database Converter 3.0. hvis jeg havde styr på mine backups, selvfølgelig :)
Tak.. Prøver den der så ;)
Jeg har samme problem. Jeg har opdateret fra en 2.2.2 dansk til 2.3 dansk.
Databasen har hele tiden været i UTF-8 men efter opdateringen, er alle gamle indlæg blevet konverteret så æøå er æ Ã¥ gÃ
Som anbefalet prøvede jeg UTF-8 convertere version alpha, uden held.
Andre der har samme problem og som har fundet en løsning er meget velkommen til at dele deres erfaring. Men det der er fremme virker ikke her hos mig.
mvh
Simon
I kunne også prøve plugin'et Search and Replace og erstatte alle æ med æ osv.
Holda helt op, og her troede jeg alle var gået i seng ;o) - Tak for alle feedback, jeg prøver lige nogen af de løsninger i beskriver... og vender tilbage om lidt...
Hmmm umiddelbart står det hele til UTF-8, alt inden under administrationen har også ændret sig til " æ Ã¥ gà " trylleformulare :-(
search and replace virkede delvis for mig. Den ændrede bogstaverne i indlægene mens æøå i header skulle ændres manuelt. Men tusinde tak for tipsene.
Hmmm. Det ser ud til at blive en tur på pinebænken. Der er så iriterende mange ting, der kan gå galt, når vi bruger vores mærkelige minisprog.
Well well. Vi skal have jeres wp-config.php ud af posen. Dvs. at vi skal vide, hvad der står i følgende to linjer:
define('DB_CHARSET', '');
define('DB_COLLATE', '');
Hvis det står som i det ovenstående, så prøv med
define('DB_CHARSET', 'UTF-8');
define('DB_COLLATE’, '');
Hvis det ikke hjælper, kan I MÅSKE være nødsagede til at gennemgå My Digital Lifes marathon-konvertering, men jeg ville nok bare afvente og se, om ikke UTF-8 Sanitize bliver opdateret til at kunne bruges til WordPress 2.3 også. Måske det allerede virker?
I wp-config står det som følgende:
define('DB_CHARSET', 'UTF8');
Så prøvede jeg at sætte bindestreg mellem UTF og 8 så det ser sådan ud:
define('DB_CHARSET', 'UTF-8');
og vupti, så er alle mine æ. ø og å'er tilbage i folden. Men så har jeg fejlen i toppen af siden:
WordPress databasefejl: [Unknown character set: 'UTF-8']
SET NAMES 'UTF-8'
Prøv at slette de to liner helt (eller marker dem som kommentarer ved at sætte // foran hver linje):
//define('DB_CHARSET', 'UTF8');
//define('DB_COLLATE', '');
Det har jeg gjort og så virker det hele igen :-| skal jeg så bare lade det være sådan, eller er der en mulighed for at lave fejlen "rigtigt" ?
Det virker? Så vil jeg meget roligt men bestemt opfordre dig til at lade det blive sådan ;-)
thorsgris, exus og Andfer, virker det også for jer? Så kan vi lige så godt få markeret tråden som løst.
Jeg har prøvet at ændre uft8 til UTF-8, og der forekom fejlen som Simcom beskrev, efter at have slettet dem ser det ud til at virke, med den undtagelse at nogle "gåseøjne" ikke virker, hvor den skriver to spørgsmålstegn. Og ligeledes i de poster jeg har skrevet efter den nye version er æøå ændret til spørgsmålstegn.
Bekymrende. Jeg holder lige vejret, inden jeg opdaterer mine vigtige websteder. Forsøger nok med mit eget først.
René, tak for hjælpen og til jer andre også, mit virker ihvertfald efter jeg gjorde som René sagde, så jeg bruger ikke mere tid på det nu.
@Andfer: Lidt mærkeligt med gåseøjnene, men ellers virker det jo efter hensigten.
@Simcom: No prob. Glad for at det hjalp!
Jeg markerer tråden som løst - så må vi lave det om, hvis det ikke hjælper de andre steder.
Hej, jeg har samme problem med min weblog.
ÆØÅ ser meget mærkelige ud hvis følgende er sat ind i wp-config.php
define('DB_CHARSET', 'UTF8');
Men når de bliver kommenteret ud så virker ÆØÅ.
Håber der kommer en løsning så alting kommer til at virke som en standard instalation.
jeg prøvede med et at mine små sites (på one.com) og fik også sjove æøåÆØÅ. prøvede at kommentere de to linier i wp-config.php ud, men det gav en fejlmeddelelse. nu har jeg så kun udkommenteret
//define('DB_COLLATE', '');
og beholdt
define('DB_CHARSET', 'utf8');
og det ser ud til at virke! i wp-admin er der angivet UTF-8.
øhh, nope,
Jeg prøvede det med bindestregen og bang så røg min forbindelse til databasen..haha...
Jeg ved sgu ikke lige hvad der skete der.
Jeg er helt væk.
Jeg bruger surftown, og skriver hostnavnet og det hele, men det er bare pist.
Jeg har test via database - admin om db er oppe, og om pwd virker, hvilket det gør.
:(
Hjælp.
Du skal være logget ind for at skrive.