Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor et af menupunkterne er en blog. Jeg vil gerne lave farve på denne side i en anden farve end alle de andre sider, så man kan se, den har et andet indhold. Kan man det?
Ændre farve på en enkelt side i Delight tema
(20 indlæg) (4 voices)-
Skrevet 12 years siden #
-
Hej karenlise,
Vil du gerne lave farven om på selve siden, eller er det på menupunktet du vil lave farven om - for begge dele kan lade sig gøre, det skal bare gøres på hver sin måde ;)
MVH
ArisSkrevet 12 years siden # -
Nej, det er, når læseren klikker på menupunktet BLOG og derefter når ind på selve siden, at jeg gerne vil have, at den har en anden farve på selve 'papiret', som der bliver skrevet indlæg på. Så man kan se, at denne side er anderledes end de andre, der kun er præsentation. Skal lige nævne, at jeg ved ikke noget om kodning.
Skrevet 12 years siden # -
Hej karenlise,
Ved du hvilket tema du bruger?
Og har du evt. et link til din side?
Så er det nemmere at se hvordan du skal gøre detSkrevet 12 years siden # -
Jeg bruger Delight - vil ikke så gerne offentliggøre linket endnu, det er fuldstændig rodet med tilfældigt indhold.
Er det det Delight tema som man køber hos Themeforest?
(http://themeforest.net/item/delight-fullscreen-wordpress-portfolio-theme/full_screen_preview/255488)Eller?
Jep!
Okay,
Jamen det kan godt lade sig gøre :)
Dog skal du ind og rette lidt i din CSS.Du skal finde følgende CSS fil: css_include.css
Den finder du i din temamappe under: functions -> includes -> css_include.cssNår du har fundet filen, skal du i linje 384 tilføje følgende:
background-color:#DIN FARVEKODE HER;Hvis ikke du kan komme ind på filen, så prøv at tilføje følgende kode til din header.php fil lige inden </head>:
<style>article > div {background-color:#DIN FARVEKODE HER;}</style>Det virker i hvertfald når jeg gør det :)
Ellers spørger du bare igen...Skrevet 12 years siden # -
Tusind tak - men lige inden jeg prøver: Kan jeg komme til at gøre noget uopretteligt?
Hej karenlise,
Intet er uopretteligt ;)
Husk bare, at hvis ikke det virker, så slet det du lige har lavet.En god idé er, at kopiere den ORIGINALE tekst over i en "notesblok" fil, og lade den stå der, når du så foretager ændringer, så har du stadig en backup. Hvis det viser sig at være helt galt, jamen så kopierer du bare den gamle tekst (den fra notesblokken) tilbage igen - så er alt som før :)
Men hvis du følger mit råd, så kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle virke :)
O.k. - jeg prøver. Tusind tak for hjælpen, Kucko!
Det var så lidt :)
Bare skrive igen, hvis du mangler hjælp :)Skrevet 12 years siden # -
Nå, så let skal det åbenbart ikke gå.
Jeg kan slet ikke komme i gang:-)
Temamappe, siger du. Der er to steder, hvor noget med tema indgår: i sidebaren til venstre under UDSEENDE, det andet under selve Delight-temaets menupunkt, der står allernederst i samme sidebar. Og ingen af de to steder står noget med Functions - eller noget, der ligner.
Har jeg mon en anden udgave?Skrevet 12 years siden # -
prøv at kigge under udseendne også editor, så kan du se en masse filer ude i højre side. Kig efter styles.css
Hvis du skal ændre en farvekode er det en god ide at bruge photoshop, der kan du se farverne og hermed kopier farvekoden og copypaste i styles.css.
Hej Karenlise,
Lad os tage det skridt for skridt.
1. Først skal du logge ind (som du plejer)
2. Under Udseende i venstre side, skal du klikke på Editor
3. Når du er inde i Editor, kan du se en lang liste i højre side af skærmen - du skal klikke på den fil som hedder "header.php
4. Når du har fundet den fil, og klikket, så kan du redigere den til venstre for alle de links. Nu skal du så indsætte<style>article > div {background-color:#DIN FARVEKODE HER;}</style>lige før </head>.
5. Tryk på "Gem"Det skulle gerne gøre det :)
Ellers siger du bare tilSkrevet 12 years siden # -
Tusind tak til både tech77 og Kucko. Nu fandt jeg ind og skrev det hele foran <head ..., and guess what? Ingenting skete - overhovedet ... Nå, jeg prøver en anden dag.
Jeg kan heller ikke forstå, at det skulle kunne ændre farven KUN på min blogside, sådan som jeg gerne ville, så den kunne adskille sig?
Jeg har i øvrigt ledt efter en tutorial i Delight, men jeg kan kun finde 4 meget små på YouTube. Er der andre og evt. bedre steder, man kan søge?
Mange hilsner KLSkrevet 12 years siden # -
Hej Karenlise,
Du kunne evt. spørge udvikleren direkte:
http://themeforest.net/item/delight-fullscreen-wordpress-portfolio-theme/255488/commentsDet er nok den nemmeste måde at finde ud af det på.
MVH
KuckoSkrevet 12 years siden # -
God ide! Tak for den adresse!
Det var da så lidt :)
@karenlise
Jeg kan heller ikke forstå, at det skulle kunne ændre farven KUN på min blogside, sådan som jeg gerne ville, så den kunne adskille sig?
Hvis du vil have en anden farve på den side du bruger som blog kan du:
Ændre body tag i din page.php fil til dette:<body<?php if(is_page('BLOG')) echo ' class="BLOG"';?>>
Dette vil tilføje en class="BLOG" til din body tag for kun din "BLOG" side.
Og i dit stylesheet tilføjer du :
body.BLOG { background-color: #din-color-code-her; }Burde virke ;-)
ps Kan se at nogen foreslår at rette direkte i filerne logget ind som admin.
men det er altid en god ide at rette i dine filer offline dvs hent dem ned på din puter, lav en kopi og gem hvis det skulle gå galt.
Opload filerne igen og overskriv med dine rettelser.At rette direkte i filerne logget ind som admin dutter kun for dem der absolut ved hvad de gør.
En tastefejl og du risikerer at dine sider forsvinder ;-)Så altid : Brug et FTP program og ret i filerne lokalt.
Mvh JohnSkrevet 12 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not resolved