Hej Alle sammen
Hvis man nu har sin sidebar i højre side og gerne vil have rykket den over på venstre side. Hvad gør man så for at det bliver så smart som muligt?
Hej Alle sammen
Hvis man nu har sin sidebar i højre side og gerne vil have rykket den over på venstre side. Hvad gør man så for at det bliver så smart som muligt?
Kommer der snart et link til din side, vi kan kikke på?
Jeg vil helst ikke frigive min hjemmeside offentlig på nuværende tidspunkt. Men her er temaet :)
Men ja, der skulle være en guideline for evt. spørgsmål :)
Jeg vil helst ikke frigive min hjemmeside offentlig på nuværende tidspunkt.
At din side er hemmelig eller ikke klar endnu, er der ikke nogen der kan bruge til noget. Det er dig, der beder forummet om hjælp.
Men ja, der skulle være en guideline for evt. spørgsmål :)
Jeg kunne sagtens skrive en, men den ville ikke blive læst.
Det er almindelig sund fornuft, at der ikke gives support på noget, man ikke kan se. På linje med, at man forklarer problemet tydeligt og selvfølgelig selv har læst evt. dokumentation til tema, plugin, WordPress mv. inden man spørger.
Mange tak for din meget venlige tone.
Men jeg vil selvfølgelig gerne have hjælp og derfor linkede jeg også til fuldstændig samme skabelon som jeg bruger. Om jeg linker til skabelonen eller min egen side er jo heldigvis lige meget.
Kan du hjælpe mig ?
Ellers må du lade din julefrustration gå udover en anden. Der er selvfølgelig ingen der læser noget som ikke er der.
Vil give Mark ret. Hvem ved, har du har rodet med af ændringer. Det er EN DEL nemmere at rådgive, når man kan se et "live site".
Hvis dit site er "SÅ HEMMELIGT", vil jeg råde dig til at finde et tema, som opfylder dine krav cirka 98%. Eller lære noget CSS og HTML, hvis du forstår...
Det er jo ikke raketvidenskab. Men hvorfor vælge et tema, som skal ændres grundlæggende, som jeg vurderer opbygningen er ift. baggrund, tags mv. ?
/Frank
Mange tak for din meget venlige tone.
Selv tak.
Men jeg vil selvfølgelig gerne have hjælp og derfor linkede jeg også til fuldstændig samme skabelon som jeg bruger. Om jeg linker til skabelonen eller min egen side er jo heldigvis lige meget.
Ikke helt. Som Frank skriver, så kan du have ændret en del og så kan det være svært at gennemskue, hvilke konsekvenser de ændringer har haft. Vi har alle været der.
Kan du hjælpe mig?
Det er måske nemt, det du vil lave. Måske ikke, hvis du er uvant med at rode med selve filerne. Jeg har downloadet dit tema og kikket på det. Så vidt jeg kan se har det ikke nogen umiddelbare indstilingsmuligheder, men dog noget indbygget funktionalitet.
Du kan prøve at kikke i din index.php i temamappen. Næsten nederst finder du:
<?php get_sidebar(); ?>
Prøv at flyttet det tag op, så det står lige efter:
<?php get_header(); ?>
Så vil din sidebar komme før indholdet, når index.php dannes. Begge dele er sat til "float: left" og det kan være, at det derfor stadig spiller, selvom de byttes rundt. Prøv det og vær sikker på, at du kan ændre det tilbage, hvis det ikke virker.
Ellers må du lade din julefrustration gå udover en anden. Der er selvfølgelig ingen der læser noget som ikke er der.
Jeg er ikke frustreret, men når man beder om gratis, frivillig hjælp, så finder jeg det ganske rimeligt, at stille ovenstående krav. Du kan sagtens finde nogle, der tager 1000+ kr. i timen for den samme hjælp, som du får her. Så det er, som nævnt, et rimeligt krav at bede om en vis indsigt i problemet. Give noget den anden vej, så at sige.
Vi er her alle for at lære noget og give det videre til andre og hvem ved, måske vil du give din nyvundne indsigt videre til andre på et senere tidspunkt.
Det er til gengæld ikke et krav.
Kan skam godt CSS og HTML... dt er PHP det kniber med.
Men Mark tak for din hjælp det vil jeg prøve... Må desværre sige at tonen fra din side Mark er meget hård. Det er jo ikke fordi vi ikke alle sammen er glade for din hjælp. Ville selvfølgelig ikke give dig et link til skabelonen hvis jeg mente den låg langt fra min side.
Det får desværre ikke mig til at anbefale dette forum når velkomsten er så dårlig. I kan ikke forvente at nye brugere kender alt til hvad man skal og ikke skal for at få hjælp.
Kan se at det bare gør at selve indholdet rykker ned under menuen. Dvs. menuen kommer ud til højre. Desværre så kommer indholdet bare ikke til at stå ved siden af menuen :(
Håber vi alle kan lære noget af indlægget og have et godt nytår :D
nu har jeg sat det som følger:
<?php get_header(); ?>
<div class="content">
<div class="column two">
<?php get_sidebar(); ?>
Desværre så mangler den hvis baggrund og flytte ud til højre. Kan ikke lige se hvor jeg skal ændre i CSS filen for at flytte det den anden vej. ideer er velkommen.
jeg har fundet en bedre og hurtige løsning. For at vidensdele, som tak for de hurtige svar jeg har fået... så kommer løsningen her.
style.css ændrede jeg følgende:
.content {
float:right; (ændrede jeg fra left)
position:relative;
width:613px;
padding:0 6px 6px 6px;
background:#fefced;
overflow:hidden;
clear:both;
}
Virkede som en drøm...umiddelbart :) har i hvert fald ikke fundet nogle problemer... Andre må gerne skrive hvis denne løsning kan give fremtidige problemer.
Tak for tilbagemeldingen. Det glæder mig, du selv fik prøvet dig frem til noget, der virker. Der er ofte flere måder tingene kan gøres på, så det er noget med at prøve sig frem.
Du skal være logget ind for at skrive.