Hej Alle,
Den driller når jeg forsøger at gøre sitet breddere. Tingene rykker til siden i stedet for at blive breddere. Er der noget specielt man skal være opmærksom på i tropicala theme?
Tak
/Timon
Hej Alle,
Den driller når jeg forsøger at gøre sitet breddere. Tingene rykker til siden i stedet for at blive breddere. Er der noget specielt man skal være opmærksom på i tropicala theme?
Tak
/Timon
har du et link til din side?
Det gør det lidt nemmere at se...
Hej igen,
Du kan snilt ændre bredden til eks 900px blot vær opmærksom på at det ser ud som om det hele rykker og det er nok fordi bg billederne også skal forstørres ;-)
Dit baggrundsbillede
http://digitelling.dk/wp-content/themes/tropicala/images/main_bg.png
er jo kun 768px, så samtidig med at du ændrer i dit CSS skal du være opmærksom på at billederne skal følge med hvis du forstår.
Så du skal nok have fat i dit grafikprogram også
Der er faktisk en del baggrundsbilleder der skal udvides så de passer til den nye bredde.
De ligger alle i /images/ biblioteket, så de bør være til at finde.
Du skal også lige tjecke alle "kasser" (div's) når du udvider bredden, alle de indre rammer såsom "main", "content" osv. er alle defineret til en pixel-bredde, og udvider sig ikke bare sammen med resten.
/ask
EDIT: En tilføjelse: hvorfor skal siden egentligt værre bredere end den er nu. Den er sat til 768, laver du den ret meget bredere end det risikere du at der er en del brugere der skal scrolle vandret for at se hele siden.
@jacobask
Der er faktisk en del baggrundsbilleder der skal udvides så de passer til den nye bredde.De ligger alle i /images/ biblioteket, så de bør være til at finde.
Ok så er det jo nemmere for ham. Kender ikke temaet ;-)
Jeg kender det heller ikke, det var bare hvad firebug fortalte mig det jeg kiggede på siden.....
/ask
Hvordan bruger du den funktion ?
(har firebug)
ps hentede lige temaet, og alle billederne i image mappen passer med en temabredde på 768 px.
Der ligger ingen alternative billeder så man skal selv i gang med at forstørre dem der ikke umiddelbart tilpasses med CSS ;-)
Hej begge,
Tak for info. Jeg kan godt se hvad I mener. Der skal jeg nok have fat i mit Photoshop :)
Hvad vil I anbefale at være det bredeste jeg kan gøre sitet ? Jeg ynes det er en smule for smalt pt.
Det har i lang tid været alm at designe til minimum 800*600, men det kommer jo helt an på hvor stort browservindue folk kører med.Det er nødvendigvis ikke det samme som deres skærms opløsning.
Mon ikke gængse er 1024*768 i dag ?
Lidt ændring af CSS samt bg billeder og du kan se her 900px bred
http://shop.jp-web.dk/
Det er ikke så svært øvelse gør mester ;-)
Ja, der bør designes til maks 1024x768. Det er vist sig at de store skærme (med store opløsninger) faktisk har medført at det gennemsnits browservindue er blevet mindre, da folk i dag ikke så ofte kører med browseren maksimeret.
/ask
Tak for input alle sammen
Jopa: Det ser godt ud med 900px... :)
Du kan kontakte mig hvis du vil have en kopi af css filen så du kan se hvad jeg har rettet og du kan sammenligne
Du skal være logget ind for at skrive.