Hej
Vil gerne ændre hovedmenuen på http://www.dst-as.dk så menupunkterne er lige brede, således at menupunktet er centreret over det tilhørende billede. Nogen der kan hjælpe?
Mh
Lars
Hej
Vil gerne ændre hovedmenuen på http://www.dst-as.dk så menupunkterne er lige brede, således at menupunktet er centreret over det tilhørende billede. Nogen der kan hjælpe?
Mh
Lars
Hej Lars
Du kan evt rette i style.css her:
#access ul {
font-size: 13px;
list-style: none;
margin: 0 0 0 -5.5em;
padding-left: 0;
}
#access li {
float: left;
position: relative;
}
#access a {
color: #eee;
display: block;
line-height: 3.333em;
padding: 0 5em;
text-decoration: none;
}
Kræver lidt tålmodighed og tid men vil tro det kan lade sig gøre, du kan se min test side hvor jeg har leget lidt med det. Dog ikke fået den på plads, men kunne flytte rundt med menuen der, har bare ikke lige tid pt til at tilpasse den :-)
håber det kan hjælpe dig lidt på vej...
mvh
Dan Mortensen
PS: lånte lige dit banner til testen håber det er ok ;-)
Og så husk på Lars18 at næste gang temaet opdateres er du tilbage ved udgangspunktet med mindre du laver et child theme ;-)
Mange tak... Vil jeg lige teste på, og John er blevet klog af skade så har lavet det i et child theme :-)
Hmm... Kan ikke få det til at virke så menupunkterne er centrerede over billederne. Er godt klar over at det er fordi menupunkterne har forskellige længder. Min ikke det kun kan løses ved at hvert menupunkt har en fixed bredde... Nogen der kan hjælpe med det?
Måske en "width: 100px"-stil (med den ønskede bredde i stedet for 100) tilføjet til list-elementet (li)?
Synes jeg nærmer mig noget men kan ikke fjerne den padding/margin der er i venstre side... Nogen der kan se hvad der skal ændres?
#access a {
color: #EEEEEE;
display: block;
line-height: 3.333em;
padding: 0;
text-decoration: none;
}
sæt padding til eks:5
Hej John
Tror jeg fik udtrykt mig lidt uklart. Jeg vil gerne have menuen til at starte helt ovre i venstre side, altså uden margin før det første menupunkt, Hjem. Ser ud som om der er ca. 40 px inden menuen starter...
#access div {
margin: 0 0; /* 7.6% er den oprindelige værdi*/
}
Lige hvad jeg skulle bruge. Tusinde tak Henning...
Måske skal du udskifte det andet 0 med 11px eller 12px
Hold musen over hjem ;-)
Ups havde jeg ikke lige set. Troede lige det var løst :-( Løsningen må vist være at fjerne baggrundsfarven på mouseover... Kan man sætte den til at være transparent?
Måske skal du udskifte det andet 0 med 11px eller 12px
Den står til 10 px. Kan ikke sætte den højere da menuen så ikke kan være der. Jeg kan heller ikke gøre hvert menupunkt større uden at sidste menupunkt flytter en linje ned, hvilket jo ikke duer... Vil det bedste være at gøre baggrundsfarven på mouseover transparent som tidligere foreslået?
En der kan hjælpe med at finde de sidste pixels så menuen passer med billederne?
Pft.
Det er rimeligt svært når man ikke sidder med siderne.
Har du spekuleret over at fjerne menuen, og evt lave en alternativ menu bestående af billederne.
Du kunne så evt flytte menuen til footeren eller lignende.
Ja man skal være kreativ som webdesigner ;-)
Hej John
Du har helt ret :-) Problemet er jo kun background-color på mouseover. Hvis den var samme farve som menu background ville problemet være løst. Kan man sætte den til #transparent?
Se: http://www.hmnielsen.dk/?p=412
hvis du udskifter #f9f9f9 med transparent så måske
Du skal være logget ind for at skrive.