Hej
Jeg bruger tema twentyelevn på dansk og vil gerne have ændret første menupunkt fra Hjem til Forside
Jeg har været inde i languages/da-DK.po og rettet to steder (linje 2921 og 8032) men det slår ikke igennem.
Ændring af tekst i menu fra Hjem til Forside
(16 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 5 months siden #
-
Hvis jeg ikke husker meget galt, så skal du kigge i WP's danske sprogfiler.
Skrevet 5 months siden # -
Alternativt laver du en ny side du kalder forside, og fjerner den gamle fra menuen via wp's indbyggede menusystem.
Du skal formentlig bygge en ny menuMvh John
http://www.wordpresstema.dkSkrevet 5 months siden # -
Hvis jeg ikke husker meget galt, så skal du kigge i WP's danske sprogfiler.
Det var faktisk det jeg troede jeg gjorde, det var wp-content/languages/da-DK.po jeg var inde i.Skrevet 5 months siden # -
Det ligger i kernen. Jeg har rettet det nu:
Du kan selvfølgelig altid lave en side, kalde den forside og bruge menufunktionen til at sætte den den som forside.
Der er dog jævnligt nogen, der ønsker at ændre 'Hjem' til 'Forside', så nu (burde) det være sådan som standard.
Et meget dumt spørgsmål, hvad gør jeg så nu?
Det letteste er sikkert at vente et par dage til WP ver. 3.3 er klar på dansk, hvor Mark's rettelser er med.
Alternativt brug som foreslået menufunktionen.
Alternativt alternativt brug PoEdit til at rette nuværende sprogfiler (linie 2674 og 7633).Skrevet 5 months siden # -
Jeg venter tålmodigt
Planen er vist at 3.3 skal komme på dansk i aften.
Følg mig også når jeg skriver om tech og open source eller Øl og MadSkrevet 5 months siden # -
Så er det kommet,
men hvis jeg prøver at opdatere automatisk får jeg følgende svar:
"Download mislykkedes.: Mappen, der skal bruges til fil-streaming, eksisterer ikke eller også kan der ikke skrives til den.
Installering mislykkedes"
formentligt fordi jeg kører WP på et subdomæne.
Herefter har jeg mulighed for at installere manuelt, MEN er der en vejledning et eller asndet sted til hvordan jeg gør dette uden at ødelægge alt det jeg har lavet.
Jeg forestiller mig at der er nogle filer jeg IKKE skal uploade fx. wp-config-sample.php og wp-admin/install.php
Og la jeg har lavet en sikkerhedskopi også af databasenSkrevet 5 months siden # -
Upload en udpakket WP via FTP - vælg overskriv.
Vil ikke ændre noget i dit tidligere arbejde på sitet.Skrevet 5 months siden # -
Det vil ikke ændre noget med mindre du har ændret direkte i dine filer, enten i koden eller i designet.
Jeg valgte at tro på jer :-) og overskrev
OG alt er i orden og første side hedder nu forside.
Mange tak for hjælpen.Skrevet 5 months siden # -
UPS jeg læser andedetssteds i forum, at jeg skulle have deaktivere plugins før jeg gik i gang med at overskrive.
Kan jeg "reparerer" på dette nu?Skrevet 5 months siden # -
Hvis siden virker er det vel ikke noget at reparere ?????????
Det vigtigste plugin er http://wordpress.org/extend/plugins/wp-mail-smtp/ det må jeg så igang med at tjekke.
Skrevet 5 months siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
resolved