Hej
Jeg har installeret all in one seo plugin, men jeg er lidt usikker på om man selv skal udfylde keywords, eller plugin'et klare det selv, ud fra teksten i indlægget?
På forhånd tak
Dbh
Morten.
Hej
Jeg har installeret all in one seo plugin, men jeg er lidt usikker på om man selv skal udfylde keywords, eller plugin'et klare det selv, ud fra teksten i indlægget?
På forhånd tak
Dbh
Morten.
Det sker helt automatisk.
Du kan dog selv hjælpe den på rette vej, ved selv at udfylde "keywords" og "description" under hver post/page.
Stjæler lige den her tråd da den snakker om det samme som jeg vil...
Jeg har først nu fået installeret dette plugin på min blog http://azr-photography.com, efter at have læst en del om alle de fortræffelige ting det gør for dig.
Jeg har en hel del artikler på min side og har lige opdateret et par af dem ved at udfylde de her to kasser i bunden af indlægs siden:
http://www.azr-photography.com/SEO%20felter.jpg
jeg har i feltet hvor der står "title" bare kopieret overskriften fra oplægget ind her, men er det dobbelt konfekt?
Er det overhovedet nødvendigt at skrive noget som helst, eller klarer plugin' det hele for mig?
Jeg mener dog også at have læst at det ikke er godt for ens SEO arbejde at lave SEO på alle ens artikler, hvis de ikke alle er lige gode, er der noget om det rygte?
Steffen - Faktisk er felterne der fordi det IKKE nødvendigvis sker af sig selv. Du kan stille All in One SEO så den selv fabrikerer de tre metatags, men man kan ofte selv gøre det bedre, hvis man først bruger lidt tid på at sætte sig ind i sit emne. Man undersøger f.eks. hvad de 5 vigtigste søgeord indenfor ens felt er - altså dem med mest søgevolumen.
Coach-Z - En artikels »godhed« kan Google endnu ikke vurdere, det kan kun læseren. Men en artikels relevans kan Google godt vurdere, baseret på din brug af bestemte ord i teksten. Du skal tænke SEO på ALLE dine artikler. Det virker...
@peteandersen
Korrekt skrevet.
Google checker overhovedet ikke keywords, derfor anbringer man "søgeordene" i selve indholdet af sit budskab
Man glemmer ofte, at der findes andre søgemaskiner end Google...
<meta name=”keywords” content=”nøgleord1,nøgleord2…: Benyttes slet ikke af Google – og kun begrænset af andre søgemaskiner
http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/09/google-does-not-use-keywords-meta-tag.html
Selvom Google måske ikke bruger søgeord længere, er det alligevel relevant at kende sine vigtigste søgeord. Hvordan skulle man ellers kunne skrive sin beskrivelse, sin titel og sit indhold så det drejer sig rundt omkring søgeordene?
Pete ;-)
@peteandersen jeps skriver jeg også længere oppe i tråden.
En anden vigtig ting når vi snakker SEO, som udviklerne af WP er klar over, men mange udviklere af temaer er ligeglad med er vigtigheden af korrekt opstillet valid (X)HTML kode.
Kode og indhold/struktur af samme er 2 forskellige ting.
En "validator" for tekst indhold ku være sjov at lege med / godt værktøj.
Anyways, selvom google ikke bruger keywords, så er der andre søgemaskiner som nok gør, og disse søgemaskiner ser google også..
Måske benytter RSS aggregatore keywords, som så placere historien højere.. osv... der er meget magi og google kan jo ændre strategi.
Når jeg skriver i min description kasse hvad artiklen handler om, skal det så være noget ala det her, altså en lille historie om hvad den virkelige historie handler om?:
Article about flash photography outside, using small speedlights and umbrellas.
Used an old lawn mower and my kid as my models for this 3 light setup shoot.
eller skal jeg i denne kasse også skrive keyword, altså som f.eks. sådan her:
Flash, Photography, Speedlights, Umbrella, Lawn Mower, 3 lights, setup
Eller det keywords der er forbeholdt den 3 og sidste kasse?
Sidst men ikke mindst vil jeg høre om det er arbejdet værd for min pagerank/SEO at gennemgå hver og en af alle mine artikler og tilføje disse informationer, eller har det ikke så meget at sige?
Flash, Photography, Speedlights, Umbrella, Lawn Mower, 3 lights, setup er keywords
Article about flash photography outside, using small speedlights and umbrellas.
er "description"
Vigtigt er en
<title>sigende titel her</title>
Samt at din side er korrekt sat op kodemæssigt/struktur
Søgemaskinerne kan lettere indexere en side der er korrekt opsat kodemæssigt
<h1> osv.
Endvidere ser de også på valid skrevet kode, og der er WP i top indtil folk eller designere fucker det op ;-)
Der er flere artikler der er modstridende med om hvor vigtigt det er med valideret kode.
Følgende pejer på at det er vigtigt. Men som det kommenteres af andre, så kan denne test være fejlvisende når timestamp (hvilken side læser google som nyest) - og der er en anden som påpejer at han har lavet SEO i 9 år, og at han aldrig har kunnet konstatere sandheden i at validerbar kode er højere ranked.
http://www.hobo-web.co.uk/seo-blog/index.php/official-google-prefers-valid-html-css/
Og http://www.seroundtable.com/archives/020778.html
"In a recent YouTube video, Google's Matt Cutts explained why Google.com does not validate (historically has not) and also added that Google doesn't "give any sort of boost to web pages that validate." He explained because "the vast majority of pages on the web don't validate," including Google.com.
Men derfor kan det være god praxis at have styr på koden i sit tema alligevel :)
Søgemaskinerne ser jo "kun" den bagvedliggende kode, og kunne forestille mig at det er noget lettere at indexere korrekt struktureret kode ;-) Tror såmænd heller ikke at de ranker Valid kode men struktureret rigtig kode, som de fleste valide sider nok er
Du skal være logget ind for at skrive.