Hvorfor skriver den tiden på amerikansk?
Amerikansk tid
(12 indlæg) (6 voices)-
Skrevet 17 years siden #
-
Hvis du startede med at installere den engelske version af WordPress og er træt af at tiden på indlæg i din blog står som "02:41 PM" i stedet for "14:41″, er det meget let at rette.
- GÃ¥ ind i administrationen af din blog under "Options > General"
- Skift teksten "g:i a" ud med "G:i" i feltet "Default time format"
- Tryk "Update options"
Hvis du har et engelsk tema, skal du oftest også rette i selve temafilerne. Det kan du læse mere om i Codex, og du kan finde ud af, hvad de forskellige bogstaver viser, ved at kigge på datosiden hos php.
Skrevet 17 years siden # -
Nogle gange kan det være en fordel at angive tiden med
H:i
, så har du "leading zero" med, så den fx skriver 08:42 i stedet for 8:24... Men det er i petitesse-afdelingen ;-)Du kan se de forskellige parametre, du kan bruge i forbindelse med PHP date her:
// Lars
Ups. Jeg plejer faktisk også at bruge H:i :)
Jeg har prøvet at rette i "Options" men det lader ikke til at virke. Går ud fra at det skyldes noget i mit tema (pool). Nogen ide om hvor man oftest finder og retter sådan noget? Kan se at du (Rene) skriver at man oftest kan læse mere om det i "Codex"?
Hvis det hedder "Options", så bruger du ikke den danske sprogfil. Men det betyder vist heller ikke noget. Du skal finde the_time i din index.php. I min Pool ser den således ud:
<?php the_time('j. F Y \k\l\.\ H:i'); ?>
Tusind tak for hurtigt og effektivt svar! Det virker bare :-)
Du burde løbe din Pool igennem og fordanske den. Det tager ikke så lang tid. Efterfølgende kan vi gøre den tilgængelig her på WordPress.dk. Det er desværre ikke så meget Pool tilbage på http://www.kulturvesterbro.dk/, så jeg kan ikke tilbyde min *host* perfekte oversatte udgave. Jeg har den dårlige vane, at jeg lynhurtigt får ændret væsentligt i temaerne i stedet for at starte med at fordanske dem og *så* ændre dem.
Well, du har nok ret i det med at fordanske den. Kunne være en god ide! Problemet er blot at jeg inden jeg installerede wordpress for en lille måned siden ikke anede hvad PHP var. Jeg er blevet lidt klogere... men det er godtnok lidt prøven frem og tilbage når jeg ændrer i stylesheet mv. Så jeg ville ikke vide hvor jeg skulle starte eller slutte i forhold til en fordanskning - men med tidsangivelsen rettet ser det nu fornuftigt ud (i hvert fald udseende mæssigt ;-)
Bare for at forvirre dig lidt mere så er css ikke php, men har at gøre med, hvordan din html tager sig ud.
Men det er faktisk meget nemt og hyggeligt at oversætte i skabelonerne. Hvis du tager følgende stump kode fra din index.php:
<small><?php the_time('F j, Y \o\n\ g:i a'); ?> | In <?php the_category(', ') ?> | <?php comments_popup_link('No Comments', '1 Comment', '% Comments'); ?></small>
Den indeholder bl.a. the_time, som du lige har rettet i. Der kan du bare ændre 'In' til 'I', 'No Comments' til 'Ingen kommentarer', '1 Comment' til '1 Kommentar' og så fremdeles. I sidebar.php finder du f.eks.:
<h3><?php _e('Categories:'); ?></h3>
Hvor 'Categories' kan ændres til 'Kategorier' og så fremdeles.
Desværre er Pool ikke klargjort til get_text. I hvert fald ikke konsekvent. Men nogle steder f.eks. i ovenstående stump kode, der er der _e foran parantesen. Det betyder at et program som PoEdit kan finde de tekststrenge, som du så kan give en dansk modpart. Andre steder vil der være paranteser der ser således ud __( det vil sige der er dobbelt understregning foran parantesen, og det kan get_text også opdage. René kan sikkert uddybe forskellen, og hvorfor den er der. At bruge get_text ville være deluxe-udgaven af en oversættelse, og godt for andre, men lidt overkill til dit eget behov.
Hvis du retter direkte i koden og ikke bruger en htlm-editor, så vær opmærksom på at æ, ø, og å skal skrives på en særlig måde. Find dem på listen her:
http://www.webdesign101.dk/artikler/tegn_2.php
æ skal være
æ
f.eks. Du behøver ikke tænke over det, hvis du bruger en editor i html-visning og der er sikkert en smartere måde, end den jeg beskriver, men det er, trods alt, kun tre bogstaver, du skal øje holde med. Lad mig sige det på den måde: du ser det med det samme, når du uploader din side ;o)Skrevet 17 years siden # -
Super dejlig stump kode...
Skal nok lige nævnet den skal in i index.php
altså den i Theme mappen
er stat:
<?php the_time('F j, Y \o\n\ g:i a'); ?>
med denne
<?php the_time('j. F Y \k\l\.\ H:i'); ?>Skrevet 17 years siden # -
Præcis som Mark allerede har nævnt Reevs...
Søren Hugger Møller - http://spiri.dkSkrevet 17 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.