Hvilket Anti - spam plugin
kan anbefales som det bedste freeware
og det bedste betalings plugin
http://www.country-house.dk
Hvilket Anti - spam plugin
kan anbefales som det bedste freeware
og det bedste betalings plugin
Hej wpmojo
Jeg bruger Akismet Anti Spam og Wordfence Security - og har derved ingen problemer med spam og lignende.
Spam er det mindst onde i forhold til angreb på din hjemmeside. "brute force attacks" er meget værre.
Du får ved installationen af wordpress plugin'en Akismet Anti-Spam og den skal du selvfølgelig aktivere.
Men det er ikke nok med kun et anti-spam filter, du skal bruge mindst et mere.
Jeg har også installeret, både som spam-filter men i allerhøjeste grad også som sikring mod andre typer angreb, følgende plugins:
Bad Behavior
WP-Ban og
iThemes Security
Plugin'erne skal have en API nøgle, men den får du gratis ved registrering.
Husk også at checke dine indstillinger i Kontrolpanel/Indstillinger/Diskussion
TAK for svar
@boldt
Vil det sige du har alle 4 plugins installeret ?
Jeg bruger ikke Diskussion eller blog på mine hjemmesider (endnu)
Som udgangspunkt ja, 3 spamfiltre og en sikkerhedsovervågning. Men jeg er faktisk begyndt at slette debatten i mine WP-installationer og i stedet føre debatten på facebook ved at oprette en gruppe eller en side. (Facebook har faktisk udmærket spamfilter, tilmelding og eksklusions-system.)
Jeg kender ikke rækkefølgen, hvordan filtrene virker men, Akismet og Bad behavior fanger ca 50/50.
WP-Ban bruger jeg til permanent at udelukke IP-adresser og lande. (Jeg skrev en gang om Atatürk's Tyrkiet i forbindelse med at jeg var udstationeret der men, det har gjort at jeg har måttet udelukke Armenien og Tyrkiet fra at kommentere på min rejsedagbogs-blog. I min hustrus webbutik har jeg med hård hånd også begrænset antallet af lande som må få adgang - er der Woocommerce eller et andet webshop modul på din hjemmeside bliver du spammet fra øst-europa og asien - ingen lande nævnt ingen glemt.)
iThemes Security er ikke et spamfilter men et sikkerhedsplugin, som du ikke kan leve uden (eller et tilsvarende) Her styres jeg med hård hånd alle brute force attacks, for eksempel har jeg følgende indstillinger:
* Alle der forsøger at logge på med brugernavnet "admin" bliver blokkeret i meget lang tid - og det gælder både user og host.
* Der er kun adgang til WP-admin i min kontortid.
* Alle fil-editorer i WP-admin er som udgangspunkt blokkeret - jeg kan dog sætte dem hvis jeg er i gang med en større renovation.
Endelig bruger jeg ikke mere at placere Meta med log ind til administationspanelet i widgets. Hvis jeg skal i adminstrationspanel skriver jeg url'en: minhjemmeside.dk/wp-admin/ - der er for mange som prøver at logge ind, men til hvilket formål?
@boldt
TAK for dit svar og indlæg
Jeg har Wordfence security free plugin
det er holdt op med at virke,
jeg kan se
at det forlanger at blive opdateret til Premium
som koster x,xx kr
Jeg kan IKKE deaktivere og derefter slette det.
Er der en forklaring / løsning på det ?
Jeg vil gerne have Wordfence slettet
inden jeg installere - hvad du har anbefalet
Jeg kan forestille mig at sikkerheds-plugins er et helvede at af-installere.
Kender ikke Wordfence, så prøv at finde svar på wordpress.org i deres support.
https://da.wordpress.org/plugins/wordfence/
besøgte også Wordfence Wiki: https://docs.wordfence.com/en/I%27d_like_to_reinstall_Wordfence_completely._How_do_I_do_that%3F
Her kan du se, at du bla. skal have fat i en ekstra plugin: Wordfence Assistant
@boldt
Tak for indlæget
jeg vil gå i gang med af- og installeringerne
og vender tilbage efter det - med resultatet
Du skal være logget ind for at skrive.