Kære Wp'ere
Sidder og hygger mig med CSS, og har kigget lidt med Mark på dette problem, som jeg dog stadig ikke har fået løst.
Når jeg fx har en fakta-box i en artikel, kunne det være lækkert at lægge et foto nedenunder, i stedet for blot een fast farve. På engelsk plejer man at kalde det "Superimpose text over an image". Altså i stedet for at bruge Photoshop til at lægge tekst på et billedet, og læggde det op i WP, ja, så har man blot billedet som baggrund, og via sin CSS lægger man så blot almindelig html-tekst oven på. Smart nok, kan bare ikke få det til at virke :-)
CSS'en ser sådan ud:
#blackbox {
background: transparent url(/images/blackbox.jpg);
background-repeat: no-repeat;
height: 400px;
width: 220px;
float: right;
margin: 0px 10px 20px 20px !important;
border-top: 2px solid #2D4265;
border-bottom: 1px solid #2D4265;
padding: 20px 20px 10px 18px !important;
}
#blackboxtext {
position: relative;
height: auto;
width: auto;
left: 10px;
top: 10px;
}
Og i artiklens html kaldes blot med div og id="backbox" etc.
Det mest af CSS'en virker også fint i ovenstående - bare ikke billedet.
I http://kulturfoto.dk/2009/01/09/ungdomsanmeldelse-camp-rock/
benyttes referencen til CSS en helt nederst i artiklen sidste afsnit "Camp Rock Soundtrack" hvor billedet af den sorte box /images/blackbox.jpg skulle være kommet frem i boksen bag ved billedet af CD-coveret og bag teksten om land, distributør, releasedato og så videre. Dén tekst, er den der skulle være "superimposed" altså klistret oven på mit baggrundbillede, men resultatet er blot hvid baggrund som det ses, dog med fine top- og bottom-borders som CSS angiver. Så det meste af CSS'en virker altså, på nær billedet.
Min sorte boks kan sagtens kaldes direkte:
http://www.kulturfoto.dk//wp-content/themes/revolution_blog_split-10/images/blackbox.jpg
I CSS'en har jeg forsøgt at bruge ID i stedet for CLASS når jeg kalder blackbox, men der er ingen forskel.
Hvorfor kommer min blackbox mon ikke på?
Ligger den bag ved noget?
Alle bud modtages med tak :-)
Bedste hilsner Peter