Jeg er kommet til at rode rundt i nogle mapper f.eks. wp-content’s attributter. Har fuldstændigt tabt overblikket om der skal stå 777 eller hvad? Hvor kan jeg læse om dette ? Risikerer jeg evt. hacker-angreb hvis indstillingerne er forkerte?
Med venlig hilsen
Total nybegynder RL
Attributter på mapper
(10 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 5 months siden #
-
Mine mapper står til 0755 og filer til 0644.
Skrevet 5 months siden # -
Mange tak for svaret!
Jeg har forsøgt at rette til efter din anbefaling, men mappen ”wp-admin” forbliver på 777 uanset hvad jeg gør, til gengæld er alle undermapper på 755. I mappen ”wp-content” kan jeg godt skrive 755, men enkelte undermapper forbliver på 777. Måske er det ligegyldigt – måske ikke ?
Forleden dag forsvandt hele min side fra nettet, indtil jeg skrev 777 på nogle mapper, nærmest bare som et desperat eksperiment. Gad vide hvad der er rigtigt?
Jeg lader tråden stå på ”not resolved”, indtil jeg synes tingene er blevet stabile og jeg føler mig sikker i sagerne!
Min web-side står under profilen – er lige startet på ombygning fra en gammel side.
Med jule hilsen
RLSkrevet 5 months siden # -
Skrevet 5 months siden #
-
Tak, men det var lige hvad jeg frygtede! Jeg har forsøgt at tyde denne side, men som total-nybegynder er det svært at forstå det, synes jeg! Findes der ikke noget nemmere eller måske nogle hoved-retningslinjer? Mit webhotel er WEB10, hvis den oplysning hjælper noget! Mvh og god jul fra Rune
Som udgangspunkt er 777 rettigheder en dårlig idé med mindre du VIRKELIG har brug for det. Især det at din wp-admin er 777 er problematisk. På nogle webhoteller vil du dog opleve at din wp-content mappe skal være 777 før plugin- og themeinstallation fra admin-side virker.
Følg mig også når jeg skriver om tech og open source eller Øl og MadSkrevet 5 months siden # -
Når jeg bruger min Backup Plugin ”WP Backup DB” så skriver den: ”WARNING: Your backup directory is NOT writable! We cannot create the backup files. Using your FTP client, try to set the backup directory’s write permission to 777”
Min backup-mappe i WP-content skal stå på 777, ellers kan jeg ikke lave backup
Også når jeg skal installere automatiske opdateringer og indføje nye plugins får jeg disse fejlbeskeder.
Men bortset fra dette har jeg nu wp-admin på 755.
Og de fleste andre mapper på 755 og filer på 644.
Min hjemmeside fungerer fint!Mvh Rune
Som nævnt kan det, afhængig af din host være nødvendigt med 777 på wp-content. Det kan også i nogle tilfælde med det samme på resten af WordPress hvis du skal have opdateringer til core, men ud over det skal du så vidt muligt undgå det på alt andet, af sikkerhedshensyn :-)
Skrevet 5 months siden #
-
Jeg tror, at jeg er ved at have styr på det – sådan da! Og må lære at forstå teksten på: http://codex.wordpress.org/Changing_File_Permissions
Tak for hjælpen!
Mvh RuneSkrevet 4 months siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
resolved