Læste i går en god anvisning om, hvordan man ved hjælp af et plugin fik WordPress til at lave backup til Dropbox. Det så ud til at virke fint. Jeg har sat den til at backe up hver nat. I dag ser jeg, at der ligger en masse mapper i min Dropbox - men mapperne er tomme (eller indeholder andre tomme mapper). Skal der ikke noget I de mapper?
Backup til Dropbox
(5 indlæg) (4 voices)-
Skrevet 13 years siden #
-
Bruger det ikke selv, men check her om du finder løsningen:
http://wordpress.org/support/plugin/wordpress-backup-to-dropboxMvh JohnSkrevet 13 years siden # -
Jeg har lige sat det op på et par af mine Wordpress installationer, og melder lige tilbage når den har kørt de første backups.
John Sahl
http://www.autohenter.dk - Import af din næste bil?Skrevet 13 years siden # -
Jeg har haft store vanskeligheder med at finde et backup-plugin, som virkede, og var som John endt med at forsøge at huske at lave manuel backup. Længe gik jeg uden om 'WordPress Backup to Dropbox', fordi jeg ikke forud havde etableret Dropbox. Men jeg installerede det i sidste uge ()det var meget enkelt, og er lykkelig over endelig at have fundet en backup-løsning, som virker.
Jeg har sat det til at lave backup af ikke bare databasen, men af samtlige filer, så første gang tog det pluginet næsten 1½ døgn at æde sig igennem hele filstrukturen (+12.500 filer). Men efterfølgende kopieres kun de filer, som er ændrede, så her går det væsentligt hurtigere.
Med Dropbox installeret på computeren, får man så foræret en synkroniseret kopi på sin computer. Og efter at have sat min backup til ekstern harddisk til også at medtage Dropbox-mappen, har jeg i alt sikkerhedskopier tre forskellige steder.
'WordPress Backup to Dropbox' laver ukomprimeret 1:1 sikkerhedskopi, så man må være indstillet på, at det fylder noget. Til gengæld får man med Dropbox' spejling af det fulde filsystem på ens egen computer et fantastisk overblik over ens WordPress-installation, illustrationer osv.
Til Lisbeth - mapperne skal ikke være tomme, men måske pluginet først har kopieret mappestrukturen og endnu ikke havde nået at kopiere filerne over. Første gang tog det som sagt 1½ døgn.
Skrevet 13 years siden # -
Jeg syntes ideen med Backup to Dropbox er super, er bare så gammeldavs at jeg ikke er tryg ved at lade andre få adgang til min puter.
Skrevet 13 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question