Apropos one.com
Jeg har efterhånden adskillige web-hoteller hos one.com, hvoraf jeg har haft det ældste i snart 9 år. Og jeg er imponeret over deres driftssikkerhed – tror kun jeg kan mindes at have oplevet nedetid én eneste gang. Mindes to måske tre gange på 9 år, hvor der helt kortvarigt har været mailproblemer, og det er mange år siden sidst. De få gange jeg har haft problemer, har der altid været en løsning via en chat-support, som kører i døgndrift (om end ikke altid på dansk).
På fire af siderne har jeg WordPress installeret – tre mindre installationer og så en blog, som har kørt i snart 5 år og efterhånden nærmer sig 1.000 indlæg.
Med et simpelt brug som mit er det eneste sted, hvor jeg har mødt begrænsninger ved one.com, den maksimale billedstørrelse ved plugin'et next-gen. Men jeg har valgt at se det som et plus, at billeder skal rettes til i endelig brugsstørrelse. For så er der ikke nogen som løber med ens originalbilleder i fuld opløsning. Og grænsen er hen ad vejen blevet ændret så jeg i dag kan uploade billeder op til 4.048 x 3.040 pixel.
I den seneste tid har jeg så oplevet med to indlæg, som jeg har skrevet fortsat på gennem flere flere måneder, at de efterhånden blev meget langsomme og lidt ustabile at opdatere i editoren. Jeg sendte derfor en forespørgsel til one.com, om der var noget galt med serveren, om det var noget midlertidigt, som ville gå i sig selv igen?
De svarede, at det ikke var tilfældet, men at det ofte var mængden (eller en uheldig kombination) af plugins, som gjorde installationen langsom. Vi har så prøvet forskellige ting – det var ikke temaet og heller ikke plugins. Herefter spurgte de om de måtte få et midlertidigt login, så de kunne se med? Og jo de kunne måle en lille forsinkelse på en plug-in: "Ohz dropdown menus", men stadig var det ikke det, som var problemet.
Det ender så med, at de spørger, om jeg kører ASP (vistnok et Microsoft filformat), for ellers kan de tilbyde at overføre mit webhotel til en anden server. Det er lige sket i dag, og responstiden er nu nede på omkring et halvt sekund selv for meget store indlæg (det tungeste af de to indlæg, som jeg havde problemer med, fylder +100 sider i Word-format).
Alt dette blot for at sige, at jeg gennemgående føler mig godt behandlet ved one.com og oplever, at man til simpelt blog/hjemmeside/mail-brug får rigtig meget web-hotel for pengene.
Varme hilsener,
Jens
Det ene af de to indlæg, som efterhånden blev langsomt/ustabilt i editoren: http://www.jenshvass.com/blog/2012/07/06/japan-igen-paa-a-kraft/