Jeg prøver lige igen om nogen kan hjælpe her...Jeg har oprettet en blog i WP, på et subdomæne, så min gamle blog stadig er live, mens jeg arbejder på den nye. Og med hjælp fra en bekendt har vi fået importeret indlæggene fra den “gamle” blog over i den nye i WP. Men alle billeder mv. i indlæggene står fuldstændig hulter til bulter. Og samtidig mener min ven ikke billederne ligger i selve WP-installationen, og derfor vil de forsvinde fra indlæggene når jeg ændre subdomænet til hoveddomænet. Nogen der kan hjælpe mig med at få løst disse problemer? Min gamle blog (altså hoveddomænet pt.) ligger i Nouw.
Billede opsætning efter import
(5 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 6 years siden #
-
Som jeg at forklare tidligere i til dig (Import af "gammel" blog til WP) så er det lidt omstændigt at flytte en blog.
Hvis den nye installation bruger samme database som den eksisterende og de begge er aktive så kan der være problemer med at vise korrekt i begge opsætninger. (og du skal i hvert fald ikke begynde at tilføje/ændre noget, så går det nok helt galt.)
Din ven har ret. Billeder ligger i wordpress installationen i mappen wp-content.
Link til billeder for de enkelte indlæg ligger i databasen så, hvis der ikke ændres i databasen vil alle link blive forkerte.Nu fortæller du ikke om du har brugt en plugin til flytning, som du skrev du ville i den tidligere debat-tråd. Hvordan har i flyttet bloggen?
Hvad mener du står hulter til bulter? Er det i bloggen eller er det i databasen?
Har du også oprettet en ny database, eller bruger du den oprindelige?
Måske et link til din oprindelige blog og til den nye kopi vil hjælpe.
Skrevet 6 years siden # -
Vi flyttede bloggen via wp importer -> wordpress (plugin), hvor jeg kunne importere den xml eksport fil jeg havde fra den gamle blog.
Billederne der er blevet importeret er store og små, og der er store mellemrum, som jeg ikke kan fjerne.
Den gamle blog hedder bywarberg.dk, og den nye wp.bywarberg.dk. I den nye blog skal du se bort fra de først 5 indlæg (dem med numre som overskrift), det er bare test. Men når man går nederst på siden og trykker på "older post", kommer de indlæg der er blevet importeret. Og på den gamle blog kan du se hvordan der oprindelig så ud.Skrevet 6 years siden # -
Jeg kan godt se problemet.
I den gamle blog (bywarberg.dk) ligger billederne ikke ordnet i Wordpress standard mappe-system.
NOUW: Det ligner en modificeret udgave af Wordpress (Betalings version), så dette forum - wp-danmark.dk - er nok ikke det rette at spørge.
I den nye blog (wp.bywarberg.dk) er alle billederne lagt i den samme mappe - den der gælder d.d.
(wp-content/uploads/2018/01/).wp.bywarberg.dk bliver også hosted af NOUW?
Jeg tror, at du har alle billederne med i den flyttede udgave men er selvfølgelig ikke 100% sikker.
Egentlig burde du spørge NOUW, hvordan man foretager en korrekt flytning.Skrevet 6 years siden # -
Jeg prøver at skrive til Nouw support, for at se om de kan hjælpe. Tak for hjælpen :)
Skrevet 6 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.