Hey
Jeg vil gerne installere temaet Bueno, men overskifterne kan ikke indeholde æ,ø,å. Den normale tekst kan sagtens. Hvad gør jeg? Og det er også som om, at temaet er for bredt til skærmen....
Hey
Jeg vil gerne installere temaet Bueno, men overskifterne kan ikke indeholde æ,ø,å. Den normale tekst kan sagtens. Hvad gør jeg? Og det er også som om, at temaet er for bredt til skærmen....
Jeg kender ikke temaet, men det kan tænkes at temaet bruger Cufon (JavaScript) eller sIFR (Flash) til at skifte overskrifterne ud med billeder eller Flash. Det er ikke alle skrifttyper der indeholder alle tegn.
Tak. Men kan man ændre det? Og i så fald, hvordan?
Du har dette i din header.php fil
<script type="text/javascript">
Cufon.replace('h1, h2, h3, .site-title', { fontFamily: 'ChunkFive' });
</script>
Slet det, eller find en font med æøå.
google evt. cufon
Kan se at det er et WooTheme, så du kan prøve at høre på deres supportforum:
http://www.woothemes.com/support/
Jeg er ret dum til det her. Hvor finder jeg min header.php fil? Nu bliver du nok snart træt ;-)
Det er ikke nok at erstatte fonten, der skal genereres en ny js fil med den nye skrifttype
http://cufon.shoqolate.com/generate/
Hvis du ikke er gode venner med php og css - så overvej at finde et thema, der også kan bruge æ,ø og å
der findes blandt de muligheder wp > udseeende > thema > installer thema, vist omkring 1500 forskellige. der er sikker et, der til forveksling ligner det ønskede
@Henning
Det har såmænd intet med php og css at gøre.
Det er Javascript der gør at man ikke er afhængig om at alle har og kan se en speciel font.
Normalt kan man ikke bruge specielle fonte da det jo kræver at alle har den installeret.
Cufon er rimeligt genialt da man kan bruge hvilken som helst font, og alle kan se den.
Bruger det selv på mine h1 og h2 itv
prøv at markere en af mine overskrifter og kopier ;-)
@John
jeg tror nok jeg forstår.
min bemærkning var givet ud fra den holdning, at man som nybegynder uden det store kendskab til php, css og så videre kommer rigtig langt ved at se sig grundigt omkring i det WP tilbyder som "standard".
Jeg valgte selv WP ud fra en god bekendts demonstration af hvad WP kan uden at der skal skives et ord, en sætning eller hele filer med kode.
mvh. Henning
@Henning
min bemærkning var givet ud fra den holdning, at man som nybegynder uden det store kendskab til php, css og så videre kommer rigtig langt ved at se sig grundigt omkring i det WP tilbyder som "standard".
Jeps, men lidt kendskab til PHP og CSS gør det så endnu sjovere ;-)
Men klart man kan med WP som regel klare sig uden, dog kommer der en del ? vedr PHP og CSS herinde alligevel.
Nok fordi folk ser udfordringer i at lave om på eksisterende.
@john
Du har uden tvivl ret.
Et kommende projekt for mig er netop at skaffe mig et godt kendskab til php og css mv.
så må tiden vise om det lykkes.
Cufon er rimeligt genialt da man kan bruge hvilken som helst font, og alle kan se den.
Jeg vil uden tvivl anbefale at man bruger @font-face hvis det er muligt!
Selvfølgelig giver det lidt flere muligheder med Cufon, da det er billeder der bliver genereret (text-shadow osv.), men @font-face er meget nemmere at have med at gøre.
@Henning
Et kommende projekt for mig er netop at skaffe mig et godt kendskab til php og css mv.
så må tiden vise om det lykkes.
Selvfølgelig gør det det.
Tak for jeres svar. Tror jeg kan få det til at virke. Men nu til en anden detalje. Layoutet er for bredt til skærmen, kan der gøres noget ved det?
Layoutet er for bredt til skærmen, kan der gøres noget ved det?
Hvilken skærm bruger du?
Det er da kun 940px bredt — det burde de fleste skærme da understøtte
Har en 13". Men prøv at se min blog nu http://www.trinececilie.dk og tjek det indlæg som hedder Due Date! Så er billedet for bredt . Ihvertfald her.
Hvilken browser bruger du?
Billedet (der er 1300px bredt) får sat en attribut der hedder max-width:640px;, men det virker ikke i gamle browsere (IE6 o.lign.)
Jeg bruger Chrome!
Jeg bruger Chrome!
Samme her!
Men jeg har ingen problemer...
Du skal være logget ind for at skrive.