Hej :)
Jeg har et problem med at redigere i en .php-fil via mit child theme. Sagen er den at jeg har mit parent theme, der indeholder filen parent-theme\includes\shortcodes\share.php. Filen jeg vil redigere ligger altså ikke mit parent theme's root folder. Så vidt jeg så har forstået (og det kan sagtens være forkert) så burde jeg nu kunne genskabe denne folder-struktur i mit child theme og filen ville så vise sig i min wordpress editor og hvis jeg lavede ændringer her ville disse ændringer så kunne ses på hjemmesiden... Sagen er bare den, at jeg godt kan se den i min editor men de ændringer jeg laver slår ikke igennem på hjemmesiden. Er der noget jeg har misforstået ang. dette? Og er der i så fald en venlig sjæl, der kan hjælpe mig på rette vej? :)
På forhånd tak og med venlig hilsen
Jan
PS.
Et par yderligere bemærkninger:
- Så længe .php-filerne ligger i mit parent themes root folder kan de sagtens kopieres til mit child theme og redigeres uden problemer.
- Jeg havde et problem med overhovedet at se share.php-filen i min wordpress-editor, men det kom jeg udenom ved at ændre linien get_files( 'php', 1 ) til get_files( 'php', 2 ) i theme-editor.php i wp-admin mappen.
- Hvis jeg laver ændringerne direkte i filen i mit parent theme, slår de også igennem på hjemmesiden. Det vil jeg dog selvfølgelig meget gerne undgå at skulle gøre...