Jeg sidder og nørkler med at lave et theme og har problemer med at få custom background til at virker. Den findes i admin og den kan også ses i koden via firefox men det kommer ikke til syne på siden !
Nogle forslag ville være dejligt :-)
Custom background via theme support
(8 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 12 years siden #
-
Er der ikke nogle der har et forslag til mit lille problem :-), funktionen er i min admin sektion men den kommer ikke frem ved save !
Skrevet 12 years siden # -
Nogle forslag ville være dejligt :-)
Et link til siden vil være dejligt.Skrevet 12 years siden # -
Hej Steffen jeg har egentlig arbejde med den på den local server fordi det bare er en "råskitse" , men her er den :-) http://www.asbury.dk/wordpress/exhibitions/
Håber at du kan komme med en god ide, på forhånd tak.Skrevet 12 years siden # -
En mulighed er at definere din bg i CSS manuelt hvis du ikke kan få det til at spille
Mvh JohnSkrevet 12 years siden # -
Hvilket element skulle den nævnte baggrund være på?
Jeg synes ikke at kunne finde den i koden, men jeg ved heller ikke hvad jeg skal lede efter.Skrevet 12 years siden # -
Jeg kunne godt definere det manuelt men ideen er jo at brugeren skal kunne skifte det selv :-) , Jeg har kun lagt en baggrunds farve ind på den som den ligger nu. Hvis i kikke på den i firefox optræder den i head men der kommer ikke noget ud på siden.
"element" på baggrund af ? Jeg har tilføjet dette til min functions fil
// Add support for custom backgrounds.
add_theme_support( 'custom-background', array(
// Let WordPress know what our default background color is.
// This is dependent on our current color scheme.
'default-color' => $default_background_color,
) );
og muligheden optræder i admin , men der sker ikke rigtigt noget :-)Skal der også tilføjet noget i index ? Kan ikke rigtigt finde noget dokumentation på det!
Jeg har lavet en del sites hvor jeg har lavet om på nogle theme til brugeren var tilfreds, mest statiske side til billedkunstner, er igang med det her for at få mere forståelse og kontrol :-)og for ikke at skulle bruge tid på at gennemskue andres opbygning af themes .
Skrevet 12 years siden # -
Jeg har nu fundet noget der virker! Efter flere dages forgæves gennemsøgning af forskellige Themes og sites . Jeg har kun en perifer indsigt i php men kan da gennemskue de mest simple funktioner.
Det lader til at man skal indsætte <?php body_class(); ?> i body og så virker det !
correct me if iam wrong, det ser ud som om at dette tag har betydning for forskellige classes i styles.php og hvordan wordpress generere index.
Modtager gerne korrektioner på mine observationer :-)Skrevet 12 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.