Så fik jer min første WordPress-site i luften. Den hedder noget så mundret som http://www.xn--kunstoghndvrk-wfbs.dk
Det var jo nemt nok, da jeg ligesom havde fundet fidusen, men der er stadig nogle ting, der driller:
For det første: Hvor finder jeg kategori-ID? I følge Codex skal jeg bruge den for alt lave tilpassede templates pr. kategori, og da jeg vil bevare muligheden for fremover at ændre navnet, så kan jeg jo ikke referere til det.
For det andet: Lad os nu sige, at jeg finder den dér ID, hvor i koden skal jeg så rette, således at nogle kategorier viser posterne i deres helhed, mens andre kun viser excerpts. Og hvis jeg vil have en fast tekst over/under/imellem posterne, hvordan skriver jeg så det?
For det tredje: Så har jeg installeret et plugin, der hedder 'Event Organiser' (af/Stephen Harris) det dækker til fulde mine behov til funktionalitet, men jeg er ikke helt tilfreds med layout. Dels bliver engelsk og dansk blandet sammen, og dels er opsætningen af de enkelte begivenheder bare - tja... grim. Det vil jeg gerne ændre, men aner ikke, hvilke filer, jeg skal kopiere til mit child theme.
For det fjerde: Se lige begivenhedslisten: Her tilter stylesheet, så venstre spalte ryger ned under main-området. Er det plugin'et eller mit tema (Suffusion theme by Sayontan Sinha) der har problemet, og hvordan fixer jeg det i mit child theme?
Ingen tvivl om at jeg kommer til at elske WP, men al begyndelse er jo svær, så jeg vil virkelig være taknemmelig for en hånd.
not resolved