Er det muligt at linke fra en knap i menuen til et bestemt sted på samme side?
Linke fra knap til bestemt sted på samme side
(12 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 12 years siden #
-
Skrevet 12 years siden #
-
Skrevet 12 years siden #
-
Denne her virker: WP CSS Button
Rigtige mænd tager ikke backup, de græder.Skrevet 12 years siden # -
Hej. Tak. Jeg havde en side bestående af én side. Og ville så linke fra knapperne i menuen til steder længere nede på samme. Det har jeg imidletid droppet og i stedet delt indholdet op på tre sider. Det viste sig at fungere bedre.
Til gengæld fik jeg brug for at omdøbe Home knappen, uden det samtidig ændrede overskriften. Det fandt jeg ud af at gøre i themets functions.php
$args['show_home'] = true;
ændres til
$args['show_home'] = 'din tekst';
Med fare for det er en amtøragtig måde at gøre det på. Men det fungerer. :)
Skrevet 12 years siden # -
jeps, det kunne du have gjort direkte inde i kontrolpanelet, hvor du har menu'erne. Ingen grund til at begynde at indsætte noget i functions.php
Og så alligevel ikke. Har hele tiden haft en mistanke om det kunne gøres den vej. Og har rodet med det meget længe, men kan ikke finde ud af hvordan man bruger det. Så måden jeg gjorde det på var vist den eneste mulige løsning for mig.
Er heller ikke god til guider. Men næste gang (skal lave en side mere magen til på et andet sprog) vil jeg så først forsøge mig med den her http://codex.wordpress.org/WordPress_Menu_User_Guide
Altså hvis man ønsker at ændre menupunktets navn og stadig beholde indholdets overskriftsnavn)....:
* tryk udseeende
* tryk menuer
* Tryk pil ned udfor det menu punkt du ønsker at ændre, så du udfolder dette menu punkt
* Indtast den ønskede menu titel i "menu titel"
* Tryk "Gem menu"Ovenstående forudsætter selvfølgelig, at du 1) benytter WordPress 3 menu systemet og 2) at dit theme ikke indeholder et hardcoded link til forsiden.
Kan se, at du selv netop har fundet en guide. Jeg synes jo, det var lidt nemmere at løse opgaven med de i WordPress indbyggede muligheder, istedet for at kode noget i functions.php der løser præcis samme opgave.
Jamen jeg giver dig ret i det ikke er en god ide at løse tingene på den måde. Vil kigge på det. Og så rette functions.php på tilbage igen.
Tak for hjælpen.
Jeg kan stadig ikke finde ud af det. Min er på engelsk og kan ikke finde ud af hvad af det danske der er lig med hvad af det engelske. Så jeg er tilbage ved functions.php
Skrevet 12 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.