Så har jeg brug for hjælp igen.
Hvordan arbejder man med egne felter under sidehåndteringen? Hvad betyder begreberne Nøgle, Værdi og Handling? Er der en, der vil være sød at forklare det i et helt almindeligt sprog, så en rookie kan forstå det?
Jeg vil gerne kunne tilføje information til en eksisterende side, men med en ny overskrift... Er det i sådan en situation, man bruger Egne felter
Egne felter?
(8 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 12 years siden #
-
Du kan jo starte med at læse her:
http://codex.wordpress.org/Using_Custom_Fields
Kommer der snart et link til din side, så man kan se, hvad du roder med og give bedre hjælp?
Skrevet 12 years siden # -
@Mark
Tak for hjælpen, det må jeg forsøge mig med. Kig lige et andet sted... jeg har et par spørgsmål mere:-)Skrevet 12 years siden # -
Har forsøgt at oprette Eget felt... Der ser ud til at denne mulighed ikke er tilgængelig i den template, jeg anvender (Ad-Clerum-10). Kan det være rigtigt?
Måske er felter ikke lige det, du skal bruge. Prøv at beskrive, hvad du vil lave.
Det er stadig http://www.trehoje-pigerne.dk jeg arbejder med...
Jeg vil gerne have, at jeg kan skrive flere indlæg på/til hver enkelt side. Som det er nu, bringes alle indlæg på forsiden, når jeg benytter mig at muligheden med Skriv indlæg. F.eks indlægget 'Del dine oplevelser med andre' - denne tekst ønsker jeg egentlig KUN bragt på siden Anekdoter, der i virkeligheden blot er en kategori. Kategorien vil jeg gerne have væk fra oversigten over kategorier i venstre sidebar. Har forsøgt at anvende plugin'et Category-Visibility, men det ser ikke ud til at virke i WP 2.3.3 som jeg benytter. Anekdote-siden skulle gerne virke som en blog, hvor medlemmerne kan skrive egne indlæg som jeg opfordrer til.
I princippet vil jeg bare gerne have sitet til at virke som et almindeligt website - ikke som en blog. Bortset fra, at jeg gerne vil have de seneste nyheds-indlæg vist (som i en blog) på forsiden.
Håber, du forstår, hvad jeg mener. Jeg er jo absolut grøn udi arbejdet med WP og .php i det hele taget, og mit håb er, at når jeg er færdig med sitet, så kan enhver husmoder:-) finde ud af at redigere på siden og skrive indlæg til den!
Det er en smal sag, at lave det du ønsker.
Du skal sådan set bare sørge for at kun indlæg fra nyhedskategorien ender på forsiden.
<?php if (is_home()) { query_posts("cat=1"); } ?>
Den kode siger kort og godt at kun kategori 1 skal vises på forsiden. Det skal stå lige før the loop i index.php:
<?php if (have_posts()) : while (have_posts()) : the_post(); ?>
Jeg forsår så ikke helt hvorfor "Anekdoter" det skal væk fra kategorilisten. Du skal jo gerne kunne komme til kategorien.
Der er en meget detaljeret beskrivelse på min hjemmeside!
Klik på linket og se hvordan du gør:http://kuckovic.com/nyheder/brug-af-egne-felter
Ellers spørger du bare :)
Synes det er lidt mere "begynder"-forståeligt end codex er ..
Men kan da varmt anbefale WP Codex også!/Aris
Skrevet 11 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.