Jeg er ved at flytte lidt rundt men når jeg eksporterer filerne fra min blog fra juni 2007 og bagud i tid. Jeg kan simpelthen ikke finde filen med de nyere indlæg som er skrevet af Admin - men den kan jeg ikke se under eksporter. What to do?
Eksporter
(18 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 18 years siden #
-
Nå, nu har jeg vist fået slettet det meste, suk og støn. Og så må jeg hellere finde i seng. Øv øv!
Skrevet 18 years siden # -
Jeg kunne ikke sove :s Jeg fik ved et uheld slettet min sikkerhedskopi. Nu har jeg vist ved lykketræf fået gendannet det hele og er ved at lave en sikkerhedskopi. Tror bare at jeg sætter ny blog, subdomæner, eksporter og importer lidt i bero ;)
Ved nærmere eftertanke ville jeg frygtelig gerne videre med det. Hvorfor kan jeg ikke få lov at eksportere de indlæg der er skrevet efter jeg installerede wordpress på mit eget domæne. Nogle gode idéer?
brug phpmyadmin og eksporter wp_* tabellerne.
/ask
Hm, ja hvad du vil lave?
Jeg ville gøre som jacobask foreslår, men du skal regne med at få problemer med dine url's til billeder og du bruger sindssygt mange billeder.
Det bør dog kunne justeres på plads med lidt databasetilretning. Der er en smart måde, men jeg kan ikke huske den lige på stående fod.
Hvor er det problematisk. Jeg ville bare meget gerne have flyttet alt til et nyt subdomæne, men wordpress's guide her ved jeg ikke helt om jeg tør bevæge mig ud i... http://codex.wordpress.org/Moving_WordPress#Moving_WordPress_Within_Your_Site
Det ville vel være det nemmeste.
Et subdomæne er da bare pegning på serveren. Det er ikke sikkert du behøver at flytte noget.
Igen, hvad er det helt præcist du vil lave? Hvilket subdomæne, hvorfra og hvortil og skal du oprette noget nyt ved siden af det gamle osv.
Hvis det bare skal flyttes til et subdomæne er det bare at følge guiden, så skal du bare ind under admin, og skifte blog-url (og andet der har med url at gøre). Derefter vælger du update, sletter cache mappen og flytter alle filer ind i dit nye wp-dir (som er det samme som du har angivet i dit admin panel), så skulle det gerne være oppe og køre. Du skal evt. lige opdatere pemanlink-struktur.
For en sikkerheds skyld ville jeg alligevel starte med at lave en backup fra phpmyadmin (så kan du altid falde tilbage på den, og starte forfra...
mvh
Jacob AskSkrevet 18 years siden # -
Jeg har lavet en sikkerhedskopi så måske skulle jeg bare kaste mig ud i det :)
Tålmodighed er en dyd. Nu virker det - tak for hjælpen :)
Øh, hvad har du lavet?
En kort periode virkede det, nu gør det ikke. Jeg kan ikke rigtigt få det til at fungere, synes ellers jeg følger ovenstående guide.
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg gør galt - skal der gå noget tid før jeg kan logge ind på det nye subdomæne? Jeg kan simpelthen ikke få hverken siden eller logon-siden frem...?!
DNS-ændringer tager noget tid (24 timer) før de slår igennem, men jeg ved ikke om det også gælder subdomæner. Prøv lige at give det lidt tid inden du piller videre.
Det kunne være - den siger ikke siden kan ikke vises, der er bare en blank side. Men da jeg flyttede det hele retur sagde den at siden ikke kunne vises. Så lidt hul er der vel igennem. Jeg må væbne mig med tålmodighed ;)
Nu får det lov at simre natten over. Her er siden bare blank men min veninde får "siden kan ikke vises" - lidt mystisk synes jeg.
Hmm... Efter en nat virker det stadig ikke... Træls.
Skrevet 18 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question