Jeg har et spørgsmål i wordpress som går ud på det med wp-cron.php.
Dette wp-cron skulle være et automatiseret værktøj til wordpress. Sådan at opgaver løses. F.eks at akismet får meddelelser til analyse så den kan udføre sin egen opgave.
Eller om der sendes mails ud. Ja altså at der løses nogle opgaver på sin hjemmeside.
Men altså. Inde på hosten med ftp under wp-content/uploads kommer der en fil der hedder wpcron.php. Altså uden bindestreg. Prøver man at hente filen ned gennem sin ftp, jamen så fanger ens virus-scanner den som malware, og mener det er en bagdør.
Prøver man at åbne den op i en texteditor vil man kunne se en stor omgang volapyk, som jeg betegner som noget krypteret tekst hvilket for mig indikerer rigtigt nok at det er malware/virus/snavs/uønsket.
Der er også et sikkerhedsplugin på siden, der også gør opmærksom på at denne fil kunne være uønsket.
Kan nogen være med til at gøre mig lidt mere klog på dette??
Siden har været ramt af hackere, hvor de har haft skrevet på siden med skjult tekst og lavet andre numre. Men alt det skulle gerne være overstået, men ja i kender det vel godt at nu er man mere opmærksom, og så bliver almindeligt pludseligt også mistænkeligt hvis man ikke har lagt mærke til det før.
not a support question