Jeg har ledt og ledt, men findes der et plugin som automatisk henter og opdaterer priser eller evt. nyheder fra andre hjemmesider til ens egen hjemmeside? Eller skal det laves manuelt?
Mvh. Janus
Jeg har ledt og ledt, men findes der et plugin som automatisk henter og opdaterer priser eller evt. nyheder fra andre hjemmesider til ens egen hjemmeside? Eller skal det laves manuelt?
Mvh. Janus
Der findes sikkert masser af "content scrapers" derude — bare vær opmærksom på, at du kan overtræde en masse regler og love ved at gå den vej.
Hvor vil du hente indhold fra?
Måske sitet har et API du kan bruge til det...
Tak!
Jeg vil hente fra rejsebureauer. Hvordan fungerer det med api og kan jeg se det på de pågældende sider?
Der tror jeg du bliver nødt til at tage kontakt til de enkelte rejsebureauer og lave en sammenarbejdsaftale — tvivler på, at de har et offentligt API som alle kan få adgang til.
Der findes ikke en generel one-size-fits-all løsning, da rejseselskaberne ikke allesammen kører det præcis samme system, med det præcis samme interface, så du skal ud i at lave noget selv. Der er som nævnt 2 muligheder:
Du kan scrape deres sites. Dette vil kræve rigtig meget arbejde med at dine de rigtige data, og dit system vil sandsynligvis gå i stykker hver gang der laves bare små ændringer, for uden det førnævnte problem juridiske problem.
Den anden løsning er en egentlig samarbejdsaftale. De fleste rejseselskaber stiller en eller anden form for API til rådighed. Det er stadig en del arbejde, men vedligeholdelsen vil være mindre da API'et sjældent ændres, og du vil få det at vide i god tid.
Du skal være logget ind for at skrive.