Ved I kloge mennesker hvor i kode, jeg skal rode, når jeg gerne vil fjerne datoer fra Sider. Jeg bruger Sider til generel info på min blog og ønsker ikke, at der er datoer på dem. Men hvor fjerner jeg den funktion?
På forhånd mange tak for hjælpen!
Ved I kloge mennesker hvor i kode, jeg skal rode, når jeg gerne vil fjerne datoer fra Sider. Jeg bruger Sider til generel info på min blog og ønsker ikke, at der er datoer på dem. Men hvor fjerner jeg den funktion?
På forhånd mange tak for hjælpen!
koden hedder noget ala <?php the_date('j. F, Y') ?> og du kan finde den i dine templatefiler. Hvis det er for sider hedder denne page.php
Mvh
Jacob Ask
Mange, mange tak for hjælpen! Hvor er det fantastisk med dette forum, og at der er svaret så hurtigt!
Tak for hjælpen!
Hej igen
Jeg synes stadig, det er så fantastisk at få hjælp herinde, men jeg har endnu ikke fået løst mit problem. Jeg kan simpelthen ikke finde page.php...
Kan det passe, at der skal rettes i denne kode: <div class="date"><?php the_time('F jS, Y') ?> </div>
Jeg har fundet den kode under index.php. I min oversigt er der følgende valgmuligheder:
Temafiler
Skabeloner
404-skabelon (404.php)
Kommentarer (comments.php)
Footer (footer.php)
Temafunktioner (functions.php)
Header (header.php)
Index (index.php)
l_sidebar.php (l_sidebar.php)
r_sidebar.php (r_sidebar.php)
Sidebar (sidebar.php)
Skabeloner
Stylesheet (style.css)
Men der er ikke én, der hedder pages.php. Bør den så ikke ligge i index.php?
Så er det fordi der bruges samme skabelon til alle sider. Det nemmeste er nok at lave en fil der hedder page.php og i første omgang kopiere hele indholdet af index.php derover, og så derefter tilrette page.php
Der er et "hiraki" af templates som wordpress automatisk benytter, og hvis den skal vise en side leder den først efter page.php findes den ikke går den længere ned (til index.php).
Du kan se lidt omkring "hirakiet" af template-filer her:
http://codex.wordpress.org/Template_Hierarchy
Mvh
Jacob
alternativt (og måske pænere) kan du bruge nogle af WP's is_ funktioner i din index php.
Skift <?php the_time('F jS, Y') ?> ud med
<?php if (!is_page()) {the_time('F jS, Y');}?>
Denne siger hvis (ikke en side) skriv datoen - sådan løst oversat til dansk.
Det burde virke, men har ikke tid til at teste lige nu, så der kan ske at have sneget sig en sematisks fejl ind.
Forskellen på de 2 metoder er, ved den 1. har du nu en seperat template til dine sider (med fordele og udlemper).
Metode 1:
Fordel: Du kan tilpasse den lige så tosset du vil, uden at det rører din "blog" side. Udlempe: hvis du retter noget i index.php slår det ikke igennem på "sider" og skal derfor ogå rettes der.
Metode 2:
Fordel: hvis du retter noget i index.php rettes det også på "sider".
Udlempe: Det er mere bøvlet at tilpasse dine sider uden at ramme din blog.
Mvh
Jacob
Hov... Jeg glemte et link til nogle af disse is_ funktioner: http://boren.nu/archives/2004/10/16/templates-and-the-is-functions/
Det VIRKER! Hvor er jeg glad! Jeg har lavet en page.php for jeg mener også, det var smartest.
1000 tak for din store hjælp!!!
Du skal være logget ind for at skrive.