Er det muligt at lave flere blogs på samme domæne?
Skal jeg bare installere wordpress i en nu mappe? eller er det svære end det?
flere blogs på samme domæne og database
(7 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 18 years siden #
-
Du kan sagtens have flere blogs på samme domæne, og samme database.
Ja, du skal bare lægge WP op igen, i en undermappe eller på et subdomæne. Hvis du vil bruge den samme database skal du ændre lidt ekstra i wp-config.php. Du skal ændretable_prefixtil fx wp2_, i stedet for wp_. Hver installation af WP skal have sit egent præfix.Søren Hugger Møller - http://spiri.dkSkrevet 18 years siden # -
Mange tak. det virker. :)
Skrevet 18 years siden # -
Aahh, jeg vil gerne lave endnu en wordpress blog på et nyt subdomæne men da jeg lagde wordpress ind i mappen i morges ændrede den min eksisterende bog (er fikset igen). Jeg skal lige have kigget på table_prefix. Tak :)
Metoden med flere kopier af WP er ok, når det er en 2-3 stykker, og de skal køre helt uafhængige. Alternativt findes WP MU som kan køre så mange blogs man ønsker fra samme installation og med samme DB, dette går det en del nemmere når der skal opdateres, eller laves andre "tweaks", da det så kun skal gøres én gang.
Self. er der også ulemper - det kan være en anelse mere bøvlet med WP MU, og det er ikke garanteret at alle plugins vil fungere.
Mvh
Jacob AskSkrevet 18 years siden # -
Samme DB?
Jeg skal bestemt ikke have flere end 3 selvstændige blogs så jeg tror bare jeg springer WP MU over.
Har prøvet at installere flere forskellige plugin i MU. Indtil videre har ingen af dem virket...
Glæder mig til det gør...
I'm looking for people who are looking for a way...Skrevet 18 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
resolved