Hej
Nogen der kan forklare hvordan man nemmest flytter sin hjemmeside fra one.com til gigaost?
Jeg har flyttet domænet. men resten?
På forhånd tak
Dbh
Morten.
Hej
Nogen der kan forklare hvordan man nemmest flytter sin hjemmeside fra one.com til gigaost?
Jeg har flyttet domænet. men resten?
På forhånd tak
Dbh
Morten.
Jeg har skrevet det før men gentager gerne til ære for dig:
1) tag backup af program og database - bare for en sikkerheds skyld
2) åbn Administrationspanel/Indstillinger/Generelt og ændre Wordpress adresse og blogadresse til det ønskede og tryk på gem indstillinger.
3) luk wordpress
4) hent med FTP din programmappe og alle undermapper til din PC og slet på hotellet.
5) Eksporter din MySQL database
6) Ret wp-config.php så den indeholder det nye webhotel settings.
7) Importer din database til det nye webhotels database
8) Upload programmappe-indholdet til den nye position
Nu skulle den nye position virke
læs den officielle og udførlige beskrivelse her: http://codex.wordpress.org/Moving_WordPress
Hejsa,
Jeg står i samme dilemma som Morten og vil gerne skifte webhotel til Gigahost (safemode=on er godt nok irriterende).
Jeg har dog ikke endnu købt plads på Gigahost og derfor ej heller flyttet domæne.
http://www.azr-photography.com
Boldt skriver i sit svar at man skal eksportere sin MySQL database, men det kan jeg dog ikke finde noget om i den "udførlige beskrivelse" som Boldt, linker til. Er det nødvendigt eller hva?
Mit problem er at jeg fatter nada om hjemmesider.
Jeg aner ikke hvad MySQL er, eller hvordan man skulle kunne eksportere dette, endnu vigtigere, skulle jeg få eksporteret det, ville jeg ikke vide hvor det skulle uploades.
Her er hvad jeg tænker.
*Hvorfor kan jeg ikke bare downloade alt indholdet fra min serverplads hos one.com og gemme det på min harddisk, dette kan jeg sagtens få adgang til med filezilla. Her på denne plads burde der jo ligge alle indlæg jeg har skrevet og alle de billeder jeg har lagt ud på siden.
*Nu opretter jeg så en plads på gigahost og får adgang til min nye serverplads.
Jeg flytter mit domæne (ved ikke lige hvordan, men det kan da ikke være så svært).
*Jeg har nu adgang til min nye plads på gigahost og bruger nu filezilla til at uploade ALT det jeg havde downloadet fra den gamle serverplads til min nye plads.
*retter lidt i den der wp-config.php fil så den passer til gigahost.
Alt burde jo nu se ud som før...
Dette virker jo nok ikke, men hvorfor gør det så ikke det?
Er der ikke en der kan forklare mig hvordan det her hænger sammen?
Dette er måske et totalt rookie spørgsmål, som måske skulle stilles et andet sted, i så fald må en moderator gerne flytte mit indlæg.
Alle dine data, bortset fra billeder og andre uploadede filer, ligger i databasen, så den kan du ikke undvære.
Du skal eksportere din database.
Hvis du er på One, kan du finde et link til phpMyAdmin i dit kodebrev. Linket er phpmyadmin.ditdomæne.dk. I kodebrevet står ligeledes brugernavn og kodeord, som ikke behøver være identisk med koderne generelt til webhotellet.
I phpMyAdmin gør du følgende: klik på Eksport i kolonnen under teksten MySQL Server. Marker din database under teksten Eksport, sæt markering i Send (download), og klik på knappen Udfør.
Der åbnes et download-vindue, hvor du skal gemme filen "MySQL Server.sql" på din computer. Hermed har du eksporteret databasen til din computer.
Åben filen MySQL Server.sql med en teksteditor (f.eks. Notepad) og slet linie 12 og 13, der starter med henholdsvis "CREATE DATABASE" og "USE". Gem filen.
På Gigahost logger din ind i kontrolcenteret. Under Databaser opretter du en ny database med et navn og et kodeord (samme som til kontrolpanel), som du skal bruge i wp-config.php.
Klik derefter på Login-info ud for den nye database. Klik på Gå til phpMyAdmin. Indtast kodeord (samme som til kontrolpanel) og fortsæt til phpMyAdmin.
Klik på navnet på din nye database i venstre panel under teksten phpMyAdmin. Klik på fanebladet Import. Klik på Gennemse og find den fil du downloadede fra One; hvis du ikke har omdøbt den, hedder den MySQL Server.sql. Klik åben og derefter Udfør i browservinduet. Hvis der kommer en grøn tekst, der siger "Importen er korrekt gennemført...", har du hermed importeret din database.
Gem filen MySQL Server.sql, indtil du er sikker på dit nye webhotel virker. Den er din backup.
Du kan godt udføre importen inden dit domæne er flyttet over på Gigahost.
Du skal være logget ind for at skrive.