jeg vågnede op til en mailboks proppet med mails fra Wordfence om om folk der der var blevet blokeret efter forsøg på at logge ind på en af mine sider, fælles for de blokerede var at de indeholdt dette ord intenttweet, efter en times hårdt arbejde med at blokere ip-adresser er stormen stilnet af, havde det ikke været for Wordfence var siden nok blevet hacket.
Men jeg er lidt bekymret for dette intenttweet, det er første gang jeg har set det så massivt.
Forsøg på hack
(6 indlæg) (3 voices)-
Rigtige mænd tager ikke backup, de græder.Skrevet 9 years siden #
-
jeg vågnede op til en mailboks proppet med mails fra Wordfence om om folk der der var blevet blokeret efter forsøg på at logge ind på en af mine sider, fælles for de blokerede var at de indeholdt dette ord intenttweet, efter en times hårdt arbejde med at blokere ip-adresser er stormen stilnet af, havde det ikke været for Wordfence var siden nok blevet hacket.
Men jeg er lidt bekymret for dette intenttweet, det er første gang jeg har set det så massivt.Hvor mange loginforsøg havde der været? Dette sker hele tiden.
Hvis du har et godt password, så er denne type 'hacks' ikke værd at være nervøs over.Skrevet 9 years siden # -
Hej jmorten,
Jeg har haft samme oplevelse - dog ikke med det same ord, da jeg brugte WordFence.
Jeg er gået over til at bruge WP Security (http://wptricks.dk/wordpress/hvilke-wordpress-plugins-2016) - og lige siden, har jeg ikke haft problemer, hverken med loginforsøg, spam eller "russiske besøgende" :)Håber det går over!
Skrevet 9 years siden # -
Hej
Der er faldet ro over det og egentlig er jeg meget tilfreds med Wordfence bortset fra de næsten 100 mails der landede i mailboksen og da jeg gik i gang med at blokere stoppede det, et nærmere kig viste angrebet kom fra en masse forskellige lande.
Jeg vil lige teste WP Security bare for en sikkerheds skyld, det er altid rart at have en plan B.
Skrevet 9 years siden # -
Det lyder til at være et typisk botnetværk der forsøger at logge ind. Det ses tit, men hvis man har et godt password, så er det ikke noget problem.
Ingen grund til at skifte til WP Security pga. dette. Wordfence gjorde jobbet det var sat til. Hvis du ikke vil have mails ang. hvad der sker, så slå dem fra, eller opret et filter i din mailklient, så du ikke får varslinger om dette.Skrevet 9 years siden # -
Jeg har nu prøvet WP Security på en testside men opsætningen virker mere bøvlet så du har ret Wordfence gjorde jobbet og jeg holder fast i den.
Skrevet 9 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
resolved