Jeg kunne godt tænke mig at få et link til min hovedside i listen "Sider" hvor de andre sider man opretter bliver vist.
Men jeg er ikke helt klar over hvordan ?
Jeg kunne godt tænke mig at få et link til min hovedside i listen "Sider" hvor de andre sider man opretter bliver vist.
Men jeg er ikke helt klar over hvordan ?
En måde at gøre det på er ved at kigge i kildekoden til filen "sidebar". Der findes muligvis en automatisering, men det er ikke noget jeg kender til.
Hvis du kigger i filen sidebar, så skulle du gerne finde denne kode nogenlunde i toppen af filen:
<li class=\\"page_item\\">...<\/li>
[Der står noget php-kode i stedet for de tre prikker.]
Classen "page_item" bruges af wordpress til at identificere, at det er sider, den skal indsætte.
Du kan indsætte den følgende kode umiddelbart før den kode, jeg har skrevet ovenfor.
<li class=\\"page_item\\"><\a href=\\"http://www.roarjohansen.dk/\\" title=\\"Blog\\">Blog<\/a><\/li>
Dette skulle gerne generere endnu et punkt på din liste over sider (det du kalder menu på din blog). Punktet hedder "Blog" og peger ud på roden af dit site.
NB: Jeg kan ikke lige gennemskue, hvordan man indsætter kode uden at det bliver læst som kode. DVS. du skal fjerne alle backslasches (\).
Hej Nicolai,
og tak for dit svar.
Umiddelbart synes jeg jo at det lød som værende let at gå til.
Det er det så ikke helt alligevel. Min sidebar er nemlig opdelt i tre filer. Sidebar, monosidebar og quadsidebar. Desuden bruger jeg widgets til at sætte rækkefølgen af de forskellige funktioner.
Det gør måske at du ikke umiddelbart kan hjælpe mig ?
/Roar :-)
Så har jeg fundet løsningen, dvs. en brugbar mulighed ihvertfald.
Under Indstillinger > Læsning
Her er der mulighed for at vælge en statisk side som forside. Jeg har så oprettet en side der hedder "Forside". Da det er en oprettet side, så står den i visningen under "Sider", og er altså samtidig også forsiden.
hmm lyder lidt kompliceret, håber det giver mening, hvis andre skulle have samme problem.
Det er en helt fjong løsning, men så er din forside ikke længere dynamisk. Det er ikke en blog, så at sige, hvor seneste indlæg står.
Har fundet en anden (og bedre) løsning.
http://ryowebsite.com/wp-plugins/category-visibility/
Et plugin der gør det muligt at bestemme hvad der skal vises hvor. Altså hvilke indlæg der skal vises på forsiden f.eks.
På den måde kan man bruge kategori funktionen som om det var seperate sider man havde oprettet.
Og langt om længe lykkedes den rigtige løsning så for mig :-)
Først: Installering af pluginet category-visibility
Dette gør det som sagt muligt at bestemme hvilke indlæg der skal vises på forsiden af bloggen. Med andre ord man kan have artikler tilknyttet en kategori uden at de vises på forsiden.
Derefter har jeg installeret Executable PHP widget, der gør det muligt at skrive php kode i widgets: PHPexec
Også har jeg tilføjet følgende kode i min php widget.
<?php echo $after_title; ?>
<*ul>
<*a href="http://www.roarjohansen.dk"> <*li>Forside<*/li> <*/a>
<?php wp_list_categories(''); ?>
<*/ul>
*= for at koden kan vises her på siden, er ikke en del af selve koden ;-)
Koden er selvfølgelig unik i forhold til det tema jeg bruger, men princippet er det samme for alle som ønsker denne funktion.
Jeg ankommer lidt sent til festen, men min løsning på tegneseriesiden er Sticky Menu.
Jeg installerer og aktiverer plugin'et, opretter en ny menu med flere selvvalgte menupunkter (det er den øverste på siden - "Hjem - Baggrunde - Markedspladsen - ...") og kalder så den relevante menu med kode a la <?php $menu = new stickymenu; (her hedder min menu "top").
$menu->display_menu('menu=top'); ?>
Simpelt og med fuld kontrol over hvilke links der bliver vist, og med Executable PHP widget giver det en enorm frihed. I like.
Du skal være logget ind for at skrive.