Hejsa allesammen
Sidder i toget på vej til wordcamp:)
Jeg ville lige sprede lidt opmærksomhed omkring den nye version af Foundation fra Zurb.
For ca. 2 år siden hørte jeg første gang ordret "responsive web" siden har jeg arbejdet professionel med konceptet med +30 sites på samvittigheden, alligevel er det først nu jeg begynder at se "mobile-first" tilgangen blive omsat til egentlig designs.
Det er netop det der er sket med Foundation 4 et css framework fra zurb, der betyder samtidig at man ikke længere understøtter internet explore 8 og ned efter da IE 8 ikke understøtter "media queries" som er hjørnestenen i responsive design.
Den anden ting er de opdateret sass filer som gør at man ikke længere er nødtil at bruge bestemte css klasser for at skabe sit design, men man kan navngive klasserne selv og derved opnår den "sematic" opbygning man ønsker.
Til slut vil jeg lige sige at jeg glæder mig super meget til at komme igang med at bruge denne nye version, men det bliver nok mest på egen projekter, da alle vores kunder forventer som minimum at vi understøtter inter explore 8.