Desværre har jeg aldrig rigtig forstået, hvad forskellen er på at frigøre eller vedhæfte en mediefil i Wordpress' mediebibliotek. Kan nogen i enkle ord forklare mig det, og hvad er at foretrække?
frigøre eller vedhæfte?
(6 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 6 years siden #
-
Hvor finder du "frigøre"?
Jeg kan kun finde "Fjern"!
For mig beskriver "frigøre" og "vedhæfte" 2 modsatte handlinger:
Du vedhæfter et billede eller et dokument til din post. Bagefter fortryder du og frigør/fjerner billedet eller dokumentet igen.
Dokumentet er ikke slettet, det findes stadig i mediebiblioteket til brug i en anden post eller side.
Skrevet 6 years siden # -
Hvis jeg går ind i mediebiblioteket, står der under hver enkelt uploaded fil "Vedhæft". Af en eller anden nu glemt årsag klikker jeg altid på "Vedhæft," når jeg har uploaded en fil. Så kommer der et skærmbillede, hvor der står "Tilføj til eksisterende indhold." Så vælger jeg den side, hvor billedet eller pdf-filen hører til, og klikker OK. Så står der pludselig "Frigør" i stedet for "Vedhæft" under den uploadede fil. Jeg kan ikke se, det skulle betyde noget, men undrer mig over, hvorfor der skelnes mellem "Vedhæft" og "Frigør."
Jeg kan ikke genkende det du skriver hverken, når jeg kigger på min WP installation under Kontrolpanel/Medier, eller jeg vælger medier når jeg skriver sider/poster.
Bruger du en galleri-plugin?
Uanset hvad, så er jeg overbevist om at min forklaring er rigtig: et medie kan vedhæftes en side/post og når et medier er vedhæftet kan det frigøres/fjernes.
Jeg har som ny i wordpress samme problem
Så vidt jeg kan se kan jeg ikke indsætte eller vedlægge et skærmdump for at vise hvordan det ser ud hos mig. Men i alle tilfælde har jeg i mediebiblioteket et billede som er sat ind i et indlæg og alligevel står ved det billede vedhæft, som antyder at det ikke er vedhæftet. Jeg har andre hvor der står frigør hvilket antyder at de er vedhæftet. Måske gør jeg noget i forkert rækkefølge eller det har noget at gøre med at jeg har et plugin NextGen til at styre gallerier. Jeg kan godt se logikken i det boldt skriver men jeg kan ikke få det til at rime med det jeg ser hos mig.Skrevet 3 years siden # -
Lad være med at skrive videre på 2 år gamle indlæg - start en ny tråd.
Hvis du vil vise screen dump i dette forum så gem screendump som et billede på din pc, upload til dit wordpress mediebibliotek, tryk på knappen "kopier URL til udklipsholder", og indsæt (Crtl+v) i skrivefeltet i her.
Skrevet 3 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.