Hej.
Er det muligt at styre wordpress ud til siderne med eller uden responsive.
Altså jeg vil gerne have hjemmesiden helt eller næsten helt ud til siderne.
I så fald hvordan.
Fylde skærmen ud.
(9 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 7 years siden #
-
Ja, Det kan du godt!
Udskriftsformater, rammer og felter styres alt sammen af et tema og dets CSS.
Du har mulighed for at ændre i CSS'en for alle temaer enten ved at skrive i Ekstra CSS under Kontrolpanel/udseende/tilpas eller ved at lave et undertema og skrive et nyt CSS.
Hvis du har en hjemmeside kan du, ved hjælp af webudviklerværktøjet i firefox/chrome (Crtl+Skift+i), finde og overskrive de dele af CSS'en som styrer udskriften.
Skrevet 7 years siden # -
De fleste temaer i dag kan vælge mellem "boxed" og "full-with". De er derudover responsive, så de til passer sig (næsten) helt til, om de vises på PC, tablet eller telefon.
Bolt >
Det er vist længe siden at jeg brugte "kaskade stil sider" i FrontPage og Dreamweaver.
Så det kunne nok blive en tung omgang. :-) Men det er da altid noget, at der er mulighed for at "pille".Stjans >
Hvor finder jeg valget mellem "boxed" og "full-with"
Det er temaet ResponsiveVersion: 3.13 Af CyberChimps.com (hi i am jane) som jeg har hentet."Tilpasser sig" næsten er godt nok til mig, da det mest er beregnet for pc og tablet.
Det er vist længe siden at jeg brugte "kaskade stil sider" i FrontPage og Dreamweaver.
Så det kunne nok blive en tung omgang. :-) Men det er da altid noget, at der er mulighed for at "pille".
Ja det kan være tungt at løbe hele CSS'en igennem for at finde de rigtige sted at korrigere, derfor er webudviklerværktøjet i firefox/chrome (Crtl+Skift+i) rigtig godt fordi du kan hurtigt identificere de elementer der skal ændres og kopiere/skrive dem ind i Ekstra CSS under Kontrolpanel/udseende/tilpas.Når jeg kigger med udviklingsværktøjet skal jeg ændre følgende, hvis alt skal helt ud til kanten:
#container {
margin: 0 0 0 0;
max-width: 100%;
padding: 0 0 0 0;
}
Du kan kopiere ovenstående ind i Ekstra CSS.PS. Det er heller ikke det letteste tema du har valgt som udgangspunkt. Har tidligere kigget på det i forbindelse med andre spørgsmål og jeg endte med at gen installere min testside for at slippe af med det.
Der fremgår normalt unders settings for selve temaet.
Ellers ville jeg som Boldt foreslår måske overveje et skifte til et andet tema :-)
Tak for nogle gode råd som skal afprøves, men da jeg nu har geninstalleret mange gange - altså forfra efter at have rodet, bliver første opgave nu at kunne lave en total backup som kan lægges ind efter mit roderi. :-)
Ok - hvilket tema (hvor der også kan skrues lidt) bør jeg så kigge på, hvis jeg kapitulerer og starter på et andet.
Jeg har både prøvet disse plugins "elementor" og "gutenberg" som virkede svære at styre i forhold til lige at lave lidt spalter i html under teksteditoren.
Nå - men først skal der laves backup og sættes tilbage inden der laves en masse.
Årsagen til wordpress i stedet for Dreamweaver er at det er nemmere for redaktører at deltage og at der er mulighed for kommentarer / lille forum.
Ps. Jeg har set at elementor kan brede sig på skærmen
Inden jeg begynder at brede mig på skærmen, vil jeg lege lidt med FTP backup. :-)
Elementor er en builder - ikke et tema :-)
Der er tusindvis af gratis temaer der er full-with og responsive.
Søg efter de mest downloadede - eller køb et tema, så du er rimeligt sikret mht. support.
Mange - rigtig mange - køber enten Avada eller Divi. Jeg selv sværger til Divi, men der er så mange muligheder herudover.
Skrevet 7 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
resolved