Når besøgende skriver beskeder i gæstebogen på min side, vises e-mail adresse og hjemmeside adresse ikke. Det er fint nok. Men hvor finder jeg e-mail adressen i de tilfælde hvor besøgende vælger at udfylde det felt? Under Entries -> Details ses kun hjemmeside adressen?
Gæstebog: Hvor er e-mail adressen?
(7 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 16 years siden #
-
Gæstebogen? er det en plugin?
de navne og email adresser som folk skriver i forbindelse med kommentarer til dine poster, kan du se i administrationspanelet på de enkelte kommentarer.
Desværre gik WP bort fra at automatisk at oprette kommentarskrivere som brugere med laveste status for mange versioner siden. Det var en god ide fordi man kunne sende kommentar-skriverne nyhedsbrev eller opgradere dem til "journalister", med et enkelt klik.
Skrevet 16 years siden # -
Ja det er et plugin: 'Gwolle Guestbook'.
Jeg kan netop ikke se det ved de enkelte kommentarer. Først kommer jeg til Entries. Det er blot en oversigt over de beskeder der er kommet (en smule af teksten og mulighed for at åbne beskeden). I selve beskeden en den heller ikke.
Der er når man åbner en besked et felt til hjemmeside adresse. Hen står den, såfremt de har udfyldt det felt. Så burde der jo sådan set også være et felt til e-mail, men det det der ikke er.
En ting mere. Er det muligt i gæstebogen at oversætte "from til "fra" og "wrote at" til "skrev den"?
Altså så der ved beskederne i stedet for f.eks. Tina Pedersen from Kolding wrote at 12.09.2009: står Tina Pedersen fra Kolding skrev den 12.09.2009:Kan man ændre det, hvilken fil skal jeg rette i?
Du skal have fat i poEdit http://sourceforge.net/projects/poedit/
og så skal du have fat i GWGB-en_GB.po som ligger i plugin-mappen: gwolle-gb/langLav en kopi af GWGB-en_GB.po og kald den GWGB-da_DK.po
åbn filen med poEdit og skriv så oversættelse af hver original tekstlinie.
(du kan ikke overskrive originalsproget, men skriver i feltet nedenunder. Hvis der er anførselstegn i feltet som du skal skrive i, så kan du enten fjerne dem eller skrive i mellem dem)Når du har oversat linierne så gemmer du og lukker du poEdit, så dannes der automatisk en mo fil og denne fil overfører du til mappen gwolle-gb/lang.
Du kan læse mere om poEdit her: http://wordpress.blogos.dk/2009/04/13/poedit-og-overs%C3%A6ttelse-af-sprogfiler/
email adresserne er i databasen, men der er ingen oversigt i administrationspanelet.
Det lader til at være et produkt under udvikling (version 0.9.4.5) og Wolfgangs' blog er blevet spammet :-(Skrevet 16 years siden # -
Tak.
Det sidste er godt nok ærgerligt. Må jeg overveje. Dur ikke at have en gæstebog med et felt hvor man alligevel ikke får den information der skrives i det.
Skrevet 16 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
resolved