Jeg har en gammel blog på en webhost der ser ud til ikke at fungere så godt længere. Jeg har en gammel backupfil som er lavet med Database Backup-plugin og har endelsen .sql.gz. Backupfilen er fra 16/3/2007 og wordpress-versionen har nok været endnu ældre. Der er ikke skrevet nye poster efter den dato.
Jeg vil nu gerne genetablere bloggen hos dreamhost hvor jeg kan tilknytte et ubegrænset antal domæner.
Kan nogen hjælpe mig med hvad der er smartest at gøre med backupfilen hos min nye host? Jeg har aldrig før prøvet at genetablere en gammel blog i en database.
Skal jeg installere en blog og så Skal jeg importere hele .sql.gz-filen i databasen. Eller skal jeg installere databasen før jeg installerer bloggen? Skal filen pakkes ud og importeres i et andet format. Eller er der en tredje måde at gøre det på. I må gerne henvise med links til instruktioner af den måde der er smartest for mig.
Er der eventuelt problemer ved at jeg skifter host? Er der problemer i, at backupfilen er dannet af en meget ældre version af wordpress end den aktuelle?
not resolved