Hej -
Jeg er administrator for hjemmeside med mange brugere med rolle som 'Bidragsyder'.
Når de har har lavet it indlæg - og jeg/ administrator skal godkende, hvorledes får jeg så lige et 'praj' i min mailboks om, at der er indlæg der venter på godkendelse ?:0)
Jeg kan simpelthen ikke finde indstillingsmuligheden - hvis der da er nogen.
Venligst: Niels
Godkendelse af brugerindlæg
(5 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 3 weeks siden #
-
Læs https://wordpress.org/documentation/article/roles-and-capabilities/
(på engelsk om brugerrollerne standard)Bidragydere kan skrive men ikke offentliggøre indhold. Her bliver Redaktør eller Administrator nød til at godkende.
Med en plugin som for eksempel User Role Editor kan du oprette flere brugerniveauer eller ændre på privilegierne for de enkelte brugerkategorier.
Skrevet 3 weeks siden # -
Takker for svar - Boldt.
Hvad jeg efterlyser er en form for 'automatisk' henvendelse til administrator, så snart der er oprettet et indlæg fra en 'bidragsyder' til godkendelse for offentliggørelse.
Som jeg ser det nu - skal jeg hver dag gå ind og tjekke om der evnt ligger et eller andet indlæg, som kræver godkendelse. - Det kan hurtigt blive en opgave der ryger i 'glemmebogen' og vigtigt medlemsengagement går af den vej tabt.
Venligst: NielsSkrevet 3 weeks siden # -
Tror faktisk at der sendes emails automatisk til administrator hvis der skrives indlæg som skal modereres/udgives.
Hvis ikke, så kan denne plugin måske hjælpe: Customize WordPress Emails and Alerts – Better Notifications for WP
Skrevet 3 weeks siden # -
Takker for tippet - Bolt, -
Har installeret og aktiveret det anbefalede plugin. - Det håndterer kun mails - ikke indlæg. Desværrer.
Jeg er tilgengæld enig med dig i, at der automatisk (burde !:0) sendes email til administrator, hvis de kræver godkendelse. - Det sker bare ikke - og jeg kan ikke lige finde det lille 'flueben' der aktiverer denne funktion.
Jeg kan - hvis/ når jeg som administrator går ind i kontrolpanelet og tjekker, se at der ligger indlæg til godkendelse; men det kræver at jeg meget jævnligt skal logge ind og tjekke (hvilket i praksis så ikke sker så tit !:0) -
Kender du - Bolt - eller andre, den nøjagtige placering af 'besked ved indløæg' funktionens aktivering ?Skrevet 3 weeks siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.