Hej, jeg har en Photoshop fil og et design, som jeg gerne vil bruge på min WPhjemmeside. Kan Sandbox bruges? Det, jeg søger, er muligheden for at designe layout selv, men undgå for meget kode. Det skal helst være med en "skabelon" eller et tema, som er let at opdatere, så siden er let at vedligeholde. Har I nogle tips?
Godt gennemprøvet tema med frie "designer"hænder, findes det?
(6 indlæg) (4 voices)-
Skrevet 15 years siden #
-
OBS - det skal bruges som en simpel CMS-løsning (under 20 sider).
Skrevet 15 years siden # -
Du skriver ikke noget som helst om, hvad designet indeholder, så det er lidt svært at sige om Sandbox vil kunne bruges.
Mange nybegyndere, gør det, at de finder et tema der ligner det de vil have, og så retter det lidt til.
Skrevet 15 years siden # -
Hej Steffen.
Designet indeholder en forside med et stort billede og mange små billeder nedenunder. Ideen er, at når du trykker på et lille billede, så vises det i det store billedes felt. På forsiden er der også en menubar i venstre side med links til 4 andre sider indeholdende billeder og tekst. Foroven i højre side er der links til en side med en kontaktformular, en side med tekst og måske en enkelt side mere. Farver og placering af elementer er fastlagt og kan ikke ændres. Løsningen skal som sagt være en form for CMS.
Jeg har kigget lidt på temaer, men der er ikke nogen, der tilnærmelsesvis ligner mit design. Er der forskel på, hvor meget man kan tilrette skabelonerne? jeg fisker naturligvis efter, om jeg kan redigere så meget i en skabelon, at jeg HELT selv ender med at bestemme designet. Jeg har også set lidt på Carrington, som designer temaer til CMS, men jeg er ikke helt sikker på, om det er til at gå til.Skrevet 15 years siden # -
http://plainbeta.com/2008/05/20/whiteboard-a-free-wordpress-theme-framework/
Har ikke prøvet at downloade den, men den ser nu udmærket ud
Eller så er det Elliot Jay Stocks' "Starkers"
http://elliotjaystocks.com/blog/archive/2008/free-starkers-wordpress-theme/Skrevet 15 years siden # -
Themeshaper har superskarpe Thematic. Det er et Wordpress framework, der er GPL og nemt at gå til.
Rigtig smart, fordi du bygger dit eget child theme under Thematic. Så når/hvis der kommer opdateringer til temaet, så kan du opdatere uden det fjerne alle dine hackede rettelser. Og der er mange variationer over udgangspunktet - så du kan finde noget du kan bruge.
Skrevet 15 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.