Jeg har lige opdaget her til aften, at en af mine sider er blevet hacket - der er blevet indsat en usynlig iframe i footer.php på themet.
Samtidig kan jeg se på min Wordpress Stats, at jeg har haft en del ekstra besøg i går - og rigtig mange af dem fra søgninger, som lader til at være adresser på siden (altså url'er til enkelte indlæg), bare uden skråstregerne.
Er der nogen, som ved, om/hvordan disse to ting hænger sammen - og om der er et specielt sikkerhedshul, jeg skal kigge efter?
Hacking og sære søgninger
(3 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 2 years siden #
-
Vi bliver nok nødt til at have et link samt lidt information om hvilken kode der er blevet lagt ind.
Skrevet 2 years siden # -
Det var http://www.denelektriskekanin.dk, der var angrebet - den er ryddet nu (ligesom de andre sites, der blev snuppet i samme omgang) - Nærmere eftersyn fandt flere typer af inficering: iframe i theme-filer, base64-stads i flere php-filer og en infektion i nogle plugins, der lagde et link til noget php på et rumænsk domæne (mener jeg, det var).
Men det er nu ikke så meget det, der interesserer mig - mere betydningen af disse søgninger. Som stadig optræder i min statistik.Skrevet 2 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question