Hejsa. Jeg har lavet en hjemmeside og da jeg instal. wp gjorde jeg det selvfølgelig med dansk.
Nu er problemet at mine gæster er fra UK og US og så snart de logger sig ind første gang står ALT jo på dansk i Dashboardet. What to do. PLEASE hjælp søges i en fart da de skriver mails i lind strøm fordi de ikke kan forstå dansk :-D.
HASTE SAG. engelsksprog i WP
(10 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 12 years siden #
-
Hent den engelske udgave
Skrevet 12 years siden # -
I wp-config.php kan du rette
define('WPLANG', 'da_DK');
tildefine('WPLANG', '');
eller udkommentere linien, så defaulter WP til engelsk.Skrevet 12 years siden # -
Jeg er i en situation lidt som denne. Bare omvendt. Om med et par tilføjelser.
Jeg har den engelske Version af WordPress. Den vil jeg egentlig gerne beholde, da jeg aldrig har brugt den danske (som jeg på et tidspunkt kort har haft installeret) og derfor bedre kan finde rundt i administrationsdelen på den. men samtidig vil jeg egrne samtidig være fri for at skulle oversætte dele at det engelske tema til dansk, hver gang det opdateres. Er det muligt og hvis ja, hvad skal jeg gøre?
@press1: Jeg kunne forestille mig, at dette plugin var relevant i din situation:
http://wordpress.org/extend/plugins/admin-locale/
Jeg har ikke selv prøvet at bruge det.
qTranslate oversætter både front og back, og den kan også holde styr på at bruge de rette localicering filer i plugins og temaer
du kan vælge default order og så kan du jo bare lade være med at placere flag i tema (med widget). du vil stadig kunne vælge sprog i administrations panelet.
Tak.
Ang. qTranslate. Er det et indviklet plugin. Altså svært at finde ud af?
Jeg kan også se når man henter qTranslate at filerne ikke ligger i en mappe. Hvordan uploader man det så til plugins mappen?
Ved ikke, måske skulle jeg i stedet starte forfra, da jeg ikke har installeret temaet endnu, og så installere den danske WordPress i stedet. Og så ændre sprogre i admin delen til engelsk med Admin Locale. Er ikke meget for at få alt det der med to editore osv.
Ikke alle plugins er skrevet som en fil. nogle plugins består af flere filer og er derfor samlet i en mappe, hvor hele mappen uploades til wp-content/plugin.
qTranslate kommer med en masse præinstallerede sprog-pakker og derfor fylder den lidt. Her ud over er der noget indstilling som skal foretages i administrationspanelet men sådan må det være.
Det nemmeste er at uploade plugins ved at bruge plugin-uploaderen i administrationspanelet, så skal du slet ikke tænke på om det er en zip-fil, flere filer eller om hvor den skal placeres.
Ok. Tak.
Det var en gammel version af Ultimate Zip jeg havde fået installeret, der ikke virkede. Har hentet en ny.
Skrevet 12 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.