Jeg har en hjemmeside, hvor den samme tekst figurerer på rigtig mange sider.
Kan jeg ikke skrive teksten et sted, så alle siderne med samme tekst bliver rettet på en gang.
Hjælp ønskes
(4 indlæg) (4 voices)-
Skrevet 6 years siden #
-
hvad er det for en tekst?
på hvilken hjemmeside?Skrevet 6 years siden # -
Hej
Jeg ville Kopier teksten du skal rette til og søge med funktionen CRTL-F, efter CRTL-C og finde de steder der skal rettes. Har selv gjort dette på min egen hjemmeside purepleasure. dk
Det er mit forslag.
/Anna
Skrevet 6 years siden # -
Hej Bjarnet
Det kan sagtens lade sig gøre. Du kan f.eks. lave en shortcode i din functions.php fil i dit wordpress-tema. Det er dog vigtigt at du gør dette i et childtheme, for hvis ikke du gør det, vil din shortcode blive slettet næste gang dit tema skal opdateres.Nedenfor har jeg lavet en shortcode som eksempel:
function min_shortcode( $atts ) {
ob_start();
?><p>Dit indhold her!</p>
<?php
return ob_get_clean();
}
add_shortcode( 'shortcode' , 'min_shortcode' );Med overstående shortcode, skal du indsætte [shortcode], det sted hvor du vil have indholdet af shortcoden til at være. Hver gang du så ændre din shortcode i din functions.php fil, vil det også ændre sig alle de stedet hvor din shortcode er indsat.
Hvis ikke du er så skarp til den del, så er der også en nemmere metode. Der findes nemlig plugins hvor man kan lave sin egen shortcode. På den måde skal du ikke have fingrene i noget kode. Normalt laver jeg selv mine shortcodes i functions.php, men et bud på et plugin kunne være dette. Jeg har godt nok aldrig selv prøvet det, men kunne forestille mig at det kan det som du efterspørger. :-)
Daniel Brogaard Nielsen | Indehaver af DBNWeb - https://www.dbnweb.dk/ | WP-udvikling, Affiliate MarketingSkrevet 6 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question