Hej alle,
Jeg er helt ny i det her med koder, og har søgt efter vejledninger til at gå ind og ændre på koderne.
Men hvis man går ind på min blog: http://www.highlydazed.com
..kan man se at billederne er ret små i forhold til afstanden fra kanten og at sidebaren med de forskellige katagorier er endt helt forneden på siden
- hvordan kan dette løses?
Derudover, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor i koderne man sætter linket ind for at få sit eget (og måske større) billede op i Custom Header?
På forhånd tak for hjælpen! Føler mig lidt lost.
Hjælp: billederne er for små på min blog og sidebaren ender forneden!?
(7 indlæg) (4 voices)-
Skrevet 2 years siden #
-
Det største problem du har i øjeblikket, efter min mening, er at siden fylder 3907700 bytes og tar en evighed at hente, selv om jeg har en 10Mbits forbindelse. Det er alle de bilder som gør at man surfer videre inden den vises i sin helhed.
Mvh
ArneSkrevet 2 years siden # -
Som ArneF siger, så bør du sætte antallet af poster drastisk ned. Siden tager en evighed om at loade, og man bliver utålmodig inden den er færdig.
Men, det med layoutet:
Hvordan indsætter du billeder mm.? Det ser ud til at være der, der er problemer.Har du selv været inde og ændre i style.css?
#content{width:960px;padding:0 8px 0 0;float:left;}
skal rettes til:
#content{width:630px;padding:0 8px 0 0;float:left;}Skrevet 2 years siden # -
Jeg har fundet ud af det med str. på billeder.
Men det er rigtigt det i siger, med at det tager lang tid for siden at hente. Er der et sted man kan gå ind og ændre antallet af posts der bliver vist?Skrevet 2 years siden # -
Men det er rigtigt det i siger, med at det tager lang tid for siden at hente. Er der et sted man kan gå ind og ændre antallet af posts der bliver vist?
Det kan du gøre under: Settings > Reading > Blog pages show at most
og ændre værdien til 10 (eller hvad du finder passende)Skrevet 2 years siden # -
Du kan afhjælpe meget af størrelsen ved at nedskalere dine billeder inden upload. Der er ikke nogen grund til at de er større end den størrelse de skal bruges i.
Jeg tjeckede et enkelt af dem:
http://highlydazed.files.wordpress.com/2009/08/i2pkww1.jpgDet er 700x467 og fylder 162Kb. på siden vises det som 500x333. Den måde browsere viser billeder på går at hele billedet (i fuldt størrelse) loades inden det vises i den størrelse du har valgt. Udover størrelsen kan du sikkert spare endnu mere ved at gemme billederne i en lidt kraftigere komprimeret jpg (uden at det kan ses på en hjemmeside). Jeg vil skyde på at du kan ramme noget i stil med 35-40Kb ved at gemme det i den rigtige størrelse og en jpg-kvalitet omkring 75-80%.
Disse tiltag vil altså sparre rigtigt meget i load-tid, kombineret med kun at vise 3-4-5 nyeste på forsiden og så skulle det gerne "sprøjte" derudaf igen.
Mvh
Jacob AskSkrevet 2 years siden # -
Tak for hjælpen alle sammen :)
Skrevet 2 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question