Hej, jeg har netop overtaget en blog. Nu skal jeg så have flyttet den over på mit eget webhotel, jeg har adgang til database og ftp hvor bloggen ligger nu. Men her kommer mit problem så, fordi det her har jeg ikke prøvet før og er rimelig usikker på hvordan jeg gør det. Er der nogen der kunne skære det helt ud i pap for hvad jeg skal gøre?
hjælp til at flytte en blog
(11 indlæg) (4 voices)-
Skrevet 16 years siden #
-
Du skal importere WP installationen fra gammel udbyder via et FTP program, samt have lavet et dump af databasen.
Det skal du så have uploadet til det nye webhotel
Dumpet skal selvfølgelig importeres til ny database.Kort fortalt
Mvh JohnSkrevet 16 years siden # -
Ok, det lyder jo ikke så svært. Hvad mht. domænet, hvis jeg flytter det til mit webhotel (surftown) stopper bloggen vel med at vises i mellemtiden?
Skrevet 16 years siden # -
Er det med samme web-adresse? I givet fald har du et par dage fra du bestiller flytning til den træder i kraft, i denne periode plejer man at få en midliertidig adresse på det nye hotel. Derved kan du flytte bloggen og teste, således at den er klar på det nye hotel når flytninen af domænet træder i kraft.
Når den så er trådt i kraft kan du nedlægge det gamle hotel. Derved kan du opnå en flytning uden nedetid./ask
Alt efter hvor hurtig DK Hostmaster er til at redelegere og det gør de vist 4 gange om dagen kan en overflytning faktisk klares på et par timer alt efter hvor hurtig ny udbyder arbejder, så man skal have importen klar inden man bestiller nyt webhotel ;-)
Ja, tingene skal være klar, men det er sjældent at man kan få lov til at "teste" før bestillingen er lagt (evt kan man jo selv give det lidt forsinkelse ved at vente med at godkende overførslen hos dk-hostmaster).
/ask
tak for alle svarene, er nu i gang med at flytte det hele til mit eget webhotel. Har i den forbindelse et problem, for når jeg prøver at importere databasen får jeg at vide at der ikke er adgang til databasen og at at den derfor ikke blev importeret. Det gamle databasenavn er ikke det samme som det nye, hvad skal jeg gøre?? Og ja jeg er totalt grøn i det at flytte databaser..
Bruger du PhpmyAdmin til det ?
Du skal importere tabellerneSkrevet 16 years siden # -
ja bruger phpadmin. Når jeg forsøger at importere databasen giver den følgende fejl: #1044 - Access denied for user 'xxx'@'%' to database 'xxx'
Det er nok fordi det ikke er databasen du skal eksportere, men "bare" alle tabellerne. Du har nok ikke rettigheder til at oprette databaser via phpmyadmin.
/ask
Ellers kan du bruge nogen af de overførsels værktøjer der findes.
Jeg har bl.a. brugt SQL delta, som fungerer rigtig godt hvis du skal kopiere alt indhold over fra en database på et webhotel til et andet webhotel.Såvidt jeg husker er der en gratis trial af det du kan downloade.
------
cms - wordpress design tema - cms systemSkrevet 16 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question