Hej.
Håber der er nogen som kan hjælpe mig.
Jeg er rimelig grøn indenfor at blogge og har i lang tid gerne ville have en blog selv, nu har jeg endelig taget mig sammen til at starte min egen, men synes det er lidt kringlet og der er mange ting jeg ikke helt forstår.
Her kommer mine spørgsmål.
1. Hvis jeg låner et billede enten fra en anden blog eller fra en hjemmeside/webshop, hvordan linker jeg så til den side jeg har lånt det fra?
2. Hvis jeg gerne vil lave en collage af fx. tøj osv - kan jeg så lave den i photoshop el. illustrator og sætte ind under indlæg og skal det have en bestemt størrelse?
3. Jeg forstår ikke helt plugins og hvad jeg skal bruge dem til? Og hvordan sætter jeg dem ind i min blog - og er der nogen bestemte som er gode til sådan en blog som jeg er igang med??
4. Jeg har sat en widget ind, hvor man skal følge mig via. email - hvordan foregår det? Når man gerne vil følge mig, indtaster man så sin mail og får en så automatisk en mail når jeg har lavet et nyt indlæg eller er der noget jeg skal gøre før det virker?
5. Jeg forstår ikke RSS?? Hvad er det helt præcis og hvordan skal jeg bruge det?
6. Er der nogen gode guides et sted til selve WP blog og ikke hjemmesider?
7. Synes bare generalt det hele er lidt svært, så hvis der er nogen som har nogle gode råd og tips og andre ting som kunne være relevante for mig, må i meget gerne komme med dem også? Jeg har sikkert mange spørgsmål endnu.
På forhånd tak :)
not a support question