Hej
Hvordan gør jeg sådan at der ikke skal skrive /wordpress efter min hjemmeside for at komme ind på min blog altså "minside.side" istedet for "minside.side/wordpress".
Er hostet hos one.com
Hej
Hvordan gør jeg sådan at der ikke skal skrive /wordpress efter min hjemmeside for at komme ind på min blog altså "minside.side" istedet for "minside.side/wordpress".
Er hostet hos one.com
Hej lulle,
Du skal kun lægge de filer som er i wordpress bibloteket ind på roden af dit domæne.
Dbh
Morten.
Og hvor gør jeg lige det/hvordan - for har prøvet adskellige ting og intet virker :s
Hey,
ved ikke om det er selvforskyldt... Men hvis jeg logger på min One-konto med FTP, kommer jeg direkte ind i roden.
For at overføre Wordpress, skal jeg overføre Wordpress på min PC i venstre side til One i højre side.
For at Wordpress ikke kommer i en undermappe "Wordpress", hopper jeg ind i Wordpress-mappen i venstre side, så der står wp-admin, wp-content, osv.
Derefter markere jeg wp-admin, trykker ctrl+a for at markere alt, og trækker det hele over i højre side. Derefter overføres Wordpress til rod-mappen på one.
Hvis der stadig findes en mappe, der hedder wordpress i højre side, kan du slette denne, hvis du altså ikke har noget at miste på One :-)
/Frank
Hvis du har det samme abonnement som mig, kan du nok ikke ændre det, når først bloggen er oprettet.
Når man opretter en blog, får man valget mellem at lægge den i domænet eller subdomænet. Se http://easycaptures.com/0270538717. Hvis du vælger den nederste mulighed og skriver et navn, bliver det til et subdomæne, som bloggen er installeret på.
Teknisk set kan man godt ændre det efterfølgende, men jeg ved ikke, om (dvs. tvivler på, at) one.com vil gøre det.
Du kan gemme din blog i WordPress. Vælg Værktøjer -> Eksporter. Du kan så slette din blog og oprette den igen, der hvor du gerne vil have den. Og importere bloggens indhold igen.
Jeg har gjort noget lignende selv, men det er længe siden, så jeg garanterer ikke, at der ikke er noget, der kan gå galt. Jeg ville tjekke, om blogindholdet kan installeres på en anden blog, førend jeg sletter den gamle. Hvis du altså har indhold i den. Men jeg går også med livrem og seler!
Det står beskrevet her: http://codex.wordpress.org/Moving_WordPress
kort:
1: log ind som admin og ændre "wordpress adress" og "blog adress" til den nye adresse
2: flyt dine filer til så det passer med det du lige har ændret til (i dit tilfælde skal de flyttes ud i roden).
3: Opdater din permalink-struktur (via administrationspanelet)
Så skulle du være flyvende med den nye adresse.
Mvh
Jacob Ask
Mange tak for jeres svar.
Jeg prøver lige ad igen og ser om jeg kan få det til at virke.
Så lykkedes det efter en hård kamp - skulle bare lige finde de rigtige filer og ligge over i roden :p
Endnu en gang tak for hjælpen
Du skal være logget ind for at skrive.