Ahhh Henning, DER faldt ti-øren så langt oppefra, at den røg gennem både 2. og 1. sal her i stuegulvet :)
Jeg lå og rodede med POT-filer, POEdit programmet og diverse Getttext ting, for at oversætte den POT fil der lå i min oprindelige engelske version af TwentyEleven's Languages mappe.
I stedet for - for guds skyld da - at hente den danske oversættelse af WordPress, tage de to .po og .mo filer, og flytte dem over i min nuværende /wp-content/themes/twentyeleven/language/ mappe, i min oprindeligt engelske WordPress, og refresh'e Safari.
Jeg har allerede opdateret selve sitet, men Themet manglede, og netop der kørte jeg da helt ud på et sidespor. Tusind tak til Henning, og til dette fremragende forum, som jeg selv håber at bidrage en del til, når det kommer til CSS, HTML og MySQL/Navicat samt FTP, som jeg er meget mere inde i på et generelt plan.
Jeg er kommet tilbage til WP fra ExpressionEngine efter ca halvandet år med udvikling af CMS'er der, så er er meget jeg skal lære igen. SIdst jeg var inde i WP folden, var omkring v.2.5 til 2.7 så tips som dette er guld værd!
Jeg var glad for ExpressionEngine, et fremragende CMS, men fandt ud af det var overkill til mit eget site, så nu udvikler jeg kun i EE hvis nogen beder om noget helt specielt.
I øvrigt, hvis jeg må komme med et forslag, til de af jer der måske kommer til WordPress fra et andet system, eller som jeg, vender tilbage fra et andet CMS. Så er der to fremragende bøger jeg kan anbefale, som ikke tager en i hånden og starter fra bunden, men heller ikke starter med udvikling af plug-ins og themes - en slags "mellem-bøger" der starter et stykke inde, og så fortsætter til de avancerede funktioner og features. Dem er der ikke mange af, men disse to er i særklasse gode.
Den ene har jeg kort anmeldt på min blog her: Boganmeldelse: Professional WordPress af Hal Stern, David Damstra og Brad Williams
Den anden vil jeg anmelde en af dagene, men der er tale om WordPress In Depth (2nd Edition) af Bud E. Smith og Michael McCallister
De koster ikke det store i paperback, slet ikke i forhold til hvad man - selv som erfaren bruger - kan lære af dem. Og har man en Kindle eller Kinde App'en på enten sin Mac/PC, sin smartphone eller sin iPad/Tablet kan de fås endnu billigere - bare et lille tip - tusind tak igen for et super forum og super hjælp og tips!