Jeg har fået det installeret. Jeg tænker at det er Child theme der skal være aktiveret, korrekt?
Og når jeg retter i CSS, og opdaterer sker der ikke noget?
Jeg har forsøgt at finde en video der kan forklare, how to do,.. Men alle handler om hvordan man opretter et child theme, men den har jeg klaret :O)
Hvordan Bruger jeg Child Theme?
(3 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 11 years siden #
-
Jeg tænker at det er Child theme der skal være aktiveret, korrekt?
Ja.
Og når jeg retter i CSS, og opdaterer sker der ikke noget?
Alle rettelser skal laves i child-themaets CSS.Det er i øvrigt altid en god ide at give et link til siden, så der er mulighed for at se "problemerne"
Skrevet 11 years siden # -
Der fremgår ikke om du selv har lavet det child theme eller om du har downloadet et færdiglavet et.
Hvis det er sidstnævnte, kan det være der er en readme.txt eller lignende, der fortæller at det stylesheet, der bliver loadet ikke er den style.css, der ligger i roden af temaet. Så det kan være det slet ikke bliver hentet ind i dit HTML og læst - også hvis der er fejl i koden, der skal hente det.
Det kan også være du henter css-filen fra forældretemaet efter child temaet.Enten via CSS eller functions.php, og ved CSS bliver tingene læst i den rækkefølge de kommer ind, så hvis noget du beder en ting om at være rød først og blå bagefter, så bliver den blå.
Det kan også være du bare har et CSS-specificitets-problem (Google CSS Specificity). Altså at din CSS alligevel ikke ville, da forældretemaets CSS er mere specifikt.
Skrevet 11 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question