Hej Wordpress brugere!
Først lidt ros til Wordpress og det frivillige arbejde
..for jeg er stadig himmelhenrykt over at min kammerat nævnte Wordpress, som en ny mulighed for mig efter mit Postnuke og Paged m.m. gik fuldstændig ned. Der har været så få problemer med Wordpress, og det ligner bare noget der koster en million at udvikle. Selv mine garvede kammerater der er hardcore programmører, synes min side ser rigig "nice" ud, og jeg har kun brugt en intensiv uge på at få det hele op at køre! Vildt fedt - og tak til alle der hjælper frivilligt, jeg skal forsøge at give min del igen så snart jeg forstår lidt af det hele ;-)
SÃ¥ til back-up'en
Men nu, hvor jeg er blevet rigtig glad for min system, holder det ikke at vente længere med backup. Jeg har ledt, men kan ikke lige umiddelbart finde en god opsummering om hvad man bør tage backup af og hvordan?
Jeg er heller ikke vant til at tage backup af noget der bruger MySQL, så jeg er lidt nervøs ved at gøre det forkert, eller tage backup af for lidt, så mine backup'er ikke kan bruges til noget, hvis ulykken virkelig indtræffer.
Så hvad og hvordan skal man gøre?
Skal man fx via FTP, gå ind og tage en kopi af alle filerne der ligger på ens host, og smide dem over på sin lokale PC?
Og hvordan tager man backup af billeder og tekstindhold?
Henvisninger/link til gode svar på dette er varmt velkomne!
På forhånd tak
Mvh Peter
not a support question