Hej
Kan I fortælle mig, hvor jeg formaterer tekst i Wordpress. Jeg kan godt få lov at skrive og publicere tekst, men jeg kan ikke finde det sted, hvor jeg kan formatere tekst som overskrift etc.
Hvor gør jeg det?
På forhånd tak for hjælpen.
Hej
Kan I fortælle mig, hvor jeg formaterer tekst i Wordpress. Jeg kan godt få lov at skrive og publicere tekst, men jeg kan ikke finde det sted, hvor jeg kan formatere tekst som overskrift etc.
Hvor gør jeg det?
På forhånd tak for hjælpen.
Indlæggets titel bliver automatisk overskrift og får h2-tags omkring sig.
Yderligere overskrifter laves nemmest med den ekstra værktøjslinje. Den har en dropdown med overskriftshierarki.
Tryk alt+shift+z så kommer den frem eller klik på den. Den sidder yderst til højre over indlægsfeltet.
Formattering af de forskellige overskriftstyper er i temaets style.css.
Hej Mark
Mange tak for svaret. Måske er det mig, der er blind, men jeg kan simpelthen ikke finde den dropdown.
Jeg klikker på menupunktet "håndter". Bagefter sørger jeg for at komme ind i vinduet "Rediger indlæg". Her kan jeg skrive indlægget, men jeg kan altså finde dropdown-menuen. Når jeg klikker på alt+shift+z sker der heller ikke noget.
Kan der være gået noget galt i forbindelse med installationen?
Knappen sidder yderst til højre over indlægsfeltet. Ved siden af stavekontrol og knappen til fuldskærmsvisning.
I visuel visning vel at mærke.
alt+shift+z virker i hvert i FF 3 og IE 7.
Når jeg går ind i vinduet "Din profil og personlige indstillinger". Mangler jeg feltet "Visual Editor".
Mit øverste felt i dette vindue hedder "Admin color scheme".
Jeg spekulerer på, om jeg helt mangler den visuelle editor?
Det gør du.
Du skal nok uploade wordpress-filerne igen.
Det lyder grimt. Nu har jeg omsider fået det hele til at virke. Det har kostet en del af arbejde.
Tror du ikke, jeg kan nøjes med at uploade den del at filerne, der har med editoren at gøre?
Ved du hvad de hedder?
Du skal være logget ind for at skrive.