God aften til alle!
Mit Header billder på hjemmeside er alt for stort. Hvordan kan jeg formindske det uden at beskære billdet? Jeg bruger Weaver 2, som desværre har alle forklaringer på engelsk:(
Håber, at I vil hjælpe!
Hilsen,
ElenaB
God aften til alle!
Mit Header billder på hjemmeside er alt for stort. Hvordan kan jeg formindske det uden at beskære billdet? Jeg bruger Weaver 2, som desværre har alle forklaringer på engelsk:(
Håber, at I vil hjælpe!
Hilsen,
ElenaB
Du kan formindske det i et grafikprogram.
ps kender ikke Weaver
Hej John:), jeg spørger nok igen dumt, men hvor finder jeg grafik program? Er det på dansk?
I kontrolpanel under Admin. i "Header Image Hejght)prøvede jeg at skifte højde på header fra 188px. til 75px. osv.Men der sket ingenting.
Er det et andet sted i Weaver 2 hvor man kan forandre højden på header? Jeg vil gerne beholder den højde på header på forsiden, men formindske højden på header på andre sider.
Hjælp.....
jeg spørger nok igen dumt, men hvor finder jeg grafik program? Er det på dansk?
Hvis du bruger Windows har du sikkert Paint installeret.
Har prøvet i Paint at formindsker størrelsen på header. Billedet blev uskarp. Eller mener du at billedet kan bare beskæres? Det vil jeg hellere undgå, da billedet vil miste sin charme.
Hvis er der ikke nogle andre udvejer, så kan jeg godt beholder header i den størrelse på forsiden, men ønsker gerne at sætte billeder i mindre størrelser på andre sider.
Hvordan sætter man forskellige billeder på andre sider?
Jeg tror at Weaver II tilpasser billedet asutomatisk til de mål du definierer i setup.
Bruger ikke selv Weaver II men prøv at se i tema opsætningen (den er temmelig omfattende)
Tak boldt! Der står højde på 188px. og det kan jeg ikke foandre, har prøvet forgæves. Har prøvet at oversætte hele tekst under Admin. Weaver 2, men jeg kan ikke se hvor jeg kan forandre størrelsen på billedet.
Hvis jeg formindsker størrelsen på header i Paint eller PowerP., så bliver billeder uskarp. Måske skal jeg prøve at skolere den i GIMP?
Jeg har nu indlæst Weaver II og kigget lidt omkring.
Du kan ændre indstillinger for temaet under
Udseende > Weaver II Admin > Main Options
Under "Layout" kan man ændre tema-bredden og dermed bredden på Header-billedet(det hedder "Theme Width").
Under "Header" og nede på siden under "Header Image" kan man ændre højden på header-billedet. (det hedder "Header Image Height"). Her findes der også en del andre billede indstillinger.
PS: Det er egentlig underligt at Weaver II administrationsdelen ikke er oversat.
Mange tak boldt! Jeg har prøvet både i går og i dag at formindske højden på header under "Header Image Hejght". Hvis jeg jeg sætte tal fra 188 til 95, 75, 25 eller 18 px. , sket det ikke noget. Jeg ved ikke hvorfor.
Ja, jeg kunne brændende ønsker mig at Weaver 2 var oversæt til dansk. Når jeg oversætter gennem google, så oversættes der ikke alle ordene.
Men OK, jeg beholder billedet på forsiden i den størrelse som den er:( Men hvordan kan jeg fjerne header fra alle de andre sider og sætte i stedet for en galleri af 3-4 små billeder i toppen eller bare navnet på hjemmesiden + evt. logo?
Mange tak boldt! Jeg har prøvet både i går og i dag at formindske højden på header under "Header Image Hejght". Hvis jeg jeg sætte tal fra 188 til 95, 75, 25 eller 18 px. , sket det ikke noget. Jeg ved ikke hvorfor.
Weaver II har nogle "per page options": Der kan du fjerne header-billedet, når du opretter/redigerer en side (hvis IKKE du kan se disse options, så tjek dine skærmindstillinger (øverst til højre)
Weaver II har et "Header Horizontal Widget Area" som du måske kan bruge til "galleri af 3-4 små billeder i toppen eller bare navnet på hjemmesiden + evt. logo"
@ElenaB
Men OK, jeg beholder billedet på forsiden i den størrelse som den er
Mange tak for råd Henning! Jeg prøver igen at finde ud af det med billedet! Puha, farvel til nattesovn.
Hej Jens, og tak:) Det kunne gå endnu hurtigere frem, hvis jeg kunne nemmere finde ud af alle de tekniske detaljer. Men det skal nok gå med all den gode hjælp jeg kan få her på forumet!
Ja, du har fuldstændig ret i, at header er alt for stort. Jeg har ikke noget imod, at det fylder så meget på forsiden, den ville jeg alligevel holde så enkelt som muligt. Men det store billede i toppen på alle andre sider irriterer mig også SÅ MEGET! Frygtelig brugeuvenligt! Men jeg kan ikke beskære selve billedet ellers der bliver kun hundens snude tilbage:)
Jeg prøver igen og håber at det kan lykkes mig denne gang.
Men jeg kan ikke beskære selve billedet ellers der bliver kun hundens snude tilbage:)
Hvis du stadig har problemer kan dette link måske hjælpe http://www.moellerjensen.dk/testwp/header-storrelse/
Henning, header på din hjemmeside ser rigtigt godt ud! Har prøvet igen og igen med header og har fylgt dit råd med 75px. osv. Men billedet blev meget uskarp, så det kan ikke bruges til noget som helst.
Kære alle! Hvordan I selv formindsker jeres header, hvis motivet på billedet ikke må beskæres?
Jeg vil ikke give op, men jeg kan ikke få det billede til at se mindre ud men alligevel skarp:(
Ak-ak, Jens, jeg har det svært med at skilte mig med det billede på forsiden, da jeg er dybt betaget af det. Og baggrund? Jeg har prøvet flere hundrede farvevariationer for at finde en, som ville passe godt til billedet.
Nu går jeg og kigger på linket, du har sendt.
Jeg bruger irfanview til redigering af mine billeder.
Batch (samme behandling af en gruppe billeder)
Crop (beskæring)
Resize (reducering af billed-størrelse)
Quality (reducering af fil-størrelse ved at ændre kvaliteten/komprimeringen)
Man siger at så længe guality er højere end 80% kan det ikke ses på skærmen, men jeg bruger det aldrig.
Tak boldt, jeg kigger også på det program! Takke været hjælpen, som jeg har fået, kom mit header-billede til at se rigtigt godt ud!
Det er klart, at nedsættelse af Quality lige nøjagtigt er det, der gør at filens størrelse minimeres til det mest optimale. Det er super vigtigt også at benytte denne indstilling og nedsætte Quality til det mindst mulige, så man lige nøjagtigt får den kvalitet i billedet man ønsker sammenholdt med fil størrelsen.
Så en opfordring til også at benytte Quality setting.
Det absolut bedste resultat nås i "save-to-web" i Adobe Photoshop - ved nogen om den efterhånden findes i Adobe Photoshop Elements eller om det stadig er forbeholdt storebror Photoshop ?
@Morten
Jeg bruger stadig med stor glæde Adobe Photoshop Elements som har funktionen
Du skal være logget ind for at skrive.