Jeg bruger WP i mange sammenhænge - også som projekt-intranet-værktøj.
Nu er projektet slut og nu vil jeg så lave en kopi af hjemmesiden, så den kan læses fra en DVD eller CD-rom med pc'ens standard browser.
Nogle ideer til hvordan?
Jeg bruger WP i mange sammenhænge - også som projekt-intranet-værktøj.
Nu er projektet slut og nu vil jeg så lave en kopi af hjemmesiden, så den kan læses fra en DVD eller CD-rom med pc'ens standard browser.
Nogle ideer til hvordan?
Hvorfor DVD eller CD ?
Der er ikke nogen der har DVD drev længere
Det er billigere at købe et domæne og hosting plads hos f.eks Meebox, det koster ca 200 pr. år inkl domæne
Og så lægge projektet derop
Problemet er ikke manglende adgang til webhotel. Problemet er at når et projekt afsluttes skal der ryddes op og skrives rapport; Papirer og dokumenter skal arkiveres.
Jeg vil ikke bruge min fritid, resten af mit liv og mine penge på at holde arkiv for internationale donor-organisationer.
Derfor skal der laves en DVD-skive (eller flere cd-skiver) med indholdet, og hjemmesiden skal lukkes.
Det er ikke nok bare at lave en backup fordi så skal der en computer-ekspert til at åbne, installere og opdatere, hvis nogen vil se hvad der er i arkiverne.
Der findes et hav af scrapere der kan genne et helt website.
Hej
Jeg har brugt dette værktøj tidligere http://www.httrack.com/ (gratis)
Det virker 100% efter hensigten.
Tak jeg prøver.
Jeg prøvede,
og jeg prøvede,
og jeg prøvede...
3 dag tog det HTTrack at lave en kopi af min hjemmeside, og den var så fuld af fejl at jeg ikke kunne kopiere den over på noget andet medie.
Jeg forsøgte også at foretage download fra en Linux maskine med kabel-forbindelse til internettet - det tog også 3 dage.
Da jeg endelig fik en kopi var den for stor - næsten 6 Gb og nogle af fil-adresserne var for lange, etc. etc. etc.
MEN, jeg fandt en anden løsning, så simpel og smuk, at jeg vil dele den med jer, når jeg har fået skrevet hele forklaringen ned.
Dette er blot en teaser - hold øje med topic-listen.
Du skal være logget ind for at skrive.